What a rainy day!

Min morgon började så bra den kan börja. Jag fick pratat med min älskade väninna i Smygehamn. Morgonen började toppen men vädret var botten. Regnet öste ner, men det var inte agressivt regn utan fint och oskuldsfult regn. Men ändå inte så kul men tyvärr kan jag inte göra så mycket.  

Pojkarna åt fint, de tog sina vitaminer. Och vet ni vad, ojojoj. Nicholas tog sina vitaminer och vägrade sen ta russinen. Det ni! Men sen tvingade jag i honom 2 russin hehe, för hade dem i handen och var inte sugen på två russin kl 6.30 när jag själv inte ätit frukost än.

Jag fick tvättat av fönstrena, spegeln och torkat av lite leksaker.

Gick ut i garaget och hämtade in ett par styken buntar med blöjor eftersom det bytas ju ett pat stycken om dagen som ni redan vet. Nu jäklar är det upp bunkrat för ett par dagar till i alla fall. Pojkarna tycker alltid det är lika kul att hjälpa till så de bar gladeligen in buntarna och "hjälpte" (alltså gav mig lite extra jobb) med att stapla blöjorna (de tycker nämligen att blöjor staplas riktigt bra på lekbord, i soffor och på golvet, ni vet nära och bra tillhands ÖVERALLT) hahah.

 

Vid lite över 10 gav jag pojkarna mina hemgjorda amerikanska pannkakor och lite till smaskigt. Sen packade jag skötväskan, laddade ungarna med ytterkläder och ytterdojor. Ut i bilen for vi och efter 5 minuter satt de säkert fast i sina bilstolar.

 

Nu är vi på väg till Dexters sjukgymnast och denna gång (hans första faktiskt) följde Nicholas ochså med. Vi hade det riktigt kul, Dexter gjorde bra ifrån sig och han ska nog bara gå på ett par stycken till. Nicholas levde livet i en hel nedanvåning inrett bara för barn alltså fullt med leksaker och utrymme.

 

Vid 12 åkte vi där ifrån och såklart när vi rullar in på vårt område så somnar Dexter. Men han är ju så gudasöt när han ligger där och sussar. Han är i en annan värld och drömmer sig bort helt lealös. Jag bar upp båda till ovanvåningen och de sov i 1 timme och 40 minuter vilket är bra för dem. De behövde verkligen sova lite mer så de var skönt för dem att så sova ut lite, få lite extra energi. Resten av eftermiddagen lekte vi, sjöng och busade himla mycket. Sen kom Ryan över med ett kort till Katie.

 

Strax efter de kom Katie hem och då var det dags för Dexters ALLRA SISTA RSV spruta (en lungsjukdom som för oss med normala lungor bara är en förkylning, men hos en med lite sämre lungor så kan de vara farligt) Så därför han han gått och fått vaccin mot det viruset. Men nu ser hans lungor bättre ut och han behöver inte ta de mer. Vilket jag tycker är BRA, för vet ni vad. Det är två gigantiska sprutor med riktigt mycker vätska som sprutas in sakta i varje bens lårmuskel! Stackars liten, som han skrek. Hans skrik gick rätt in i hjärtat, usch det är hemskt att höra. Men man får intala sig om att det är det bästa.

 

Vi passade på att åka inom Katies klinik dör hon tar allergisprutor så hon fick sin dos med innan vi åkte hem. Och ja förresten vi körde genom Bartels Drugs Drive Thru och hämtade upp medicin med. Det ni, tror ni redan visste det kanske de flesta av er, denna möjlighet. Men kanske inte alla, så nu vet ni här har de drive thru (drive in i Sverige) på banker, apotek, matställen, kaffeställen och ja ÖVERALLT.

 

När vi kom hem så ick jag upp på mitt rum för nu minsann skulle jag fixa. Jag har länge tänkt på att framkalla mina New York City bilder och sätta i mitt fina NYC album jag köpte i NY. Men jag har inte blivit färdig till att lägga över bilderna och sortera vilka jag vill framkalla på ett usb minne. Så har jag hört på radion att de kör reklam och rekommenderar Bartels Drug Store (de har en foto del där med egen framkallning som jag hade tänkt gå till från början med faktiskt), gå in på hemsidan, ladda upp vilka foton du vill ha och sen bara beställ. Du kan sen hämta upp dem efter 1 timme, antingen betala på internet eller vid uthämtningen.

 

Så nu fick jag framkallat och beställt mina NYC bilder, och sen blandade bilder på mina nära och kära hemma i Sverige. När jag slutar imprron ska jag köra in om och hämta dem. Sen ska jag köra till Angelica efter jag fräschat upp mig lite. Vi ska umgås lite och ha koll på hennes ena värdbarn som har en kompis över. Hon jobbar nämligen ända tills 23.00. Lina skulle nog också komma över, det är en annan svensk aupair i Edmonds och hon verkar riktigt ball med.

 

Sen frågade Angelica mig om jag vill hänga med till Vancouver nästa helg den 19-21 mars. Vi sticker, Lina, Angelica, Jag, en eller två andra tjejer jag inte vet namnet på och kanske Denise med. Sååå kul, det ser jag verkligen fram emot! Lina har varit där någon gång innan och vet ett perfekt ställe att bo på, billigt och mitt i smeten + fyrbädd. Så ja KANADA OCH VANCOUVER here I come....:)

 

Nej nu kära vänner ska jag försöka krypa till kojs.

Och ja vad gillade ni mina örngott jag gjorde?? :) Visst blev de dekorativa??


Godmorgon på er där hemma jag önskar er en toppen fredag och en bra början på en orörd helg!


PUSS PÅ ER FRÅN MIG <3         

Åhh saknar och vill uppleva igen! Fick sådana minnen idag...


SAKNAR MINA BOSTON VÄNNER!

Empire State Building

FÖRRESTEN, JAG HAR HITTAR VÄRLDENS SNYGGASTE SKOR JAG VILL HA..Checka ut denna länken.. Måste till Seattle och köpa dem på lördag, jag bara måste!! Min storlek är nämligen slut på Alderwood Mall..
Nej det blev ingen länk, de har tagit bort just MIN sko från hemsidan.. Jag vet att den bara fanns tillgänglig i en storlek på internet så de kanske har sålt slut på den med nu.

Men här kommer två miniatyrbilder på skon istället.. Så får ni försöka gissa er till hur de ser ut :) Tills jag förhoppningsvis har fått köpa dem själv.


Kommentarer
Postat av: Mammi

Jag blir så arg....har suttit o skrivit till dig o vad händer allt bara försvinner...:-( :-( :-( jag återkommer när jag lugnat ner mig...pusssss

2010-03-12 @ 07:13:26
Postat av: Mamma

Nu är jag lite lugnare...hihiih men usch vad arg man bir när man suttit o plitat ner en novell o så försvinner allt bara bort...:-) Vancouver äntligen..tycker det är häftigt att du ska dit...-) Inte många som får uppleva OS 2010 Paralympic mm...det kommer att bli ett nytt äventyr till din äventyrstårta...o vad jag skulle vilja vara med dig...kanske hoppat ner i din ficka som nils karlsson pyssling...Kul att det gick bra på Dex PT idag...de är jätte duktiga dina killar...Oh vad vi längtar att få träffa dem IRL...:- Längtar att få se deras min...:-) O vad vi ska ha kul..vi får passa på o njuta alla 3....:-) Ha det bäst o ska försöka på att posta detta inlägg nu...håll tummarna o du Love you <3<3<3

2010-03-12 @ 13:15:03
Postat av: Christina Cammerö

Hej Malin! Du har ingen aning om vem jag är, men din mamma och jag gick gymnasiet tillsammans och nu håller vi kontakten på facebook.. Vi pratade om cupcakes en dag och då sa hon att du hade bilder på din blogg från en babyshower.. Jag kollade på dem och sen var jag fast.. Läser din blogg varje dag och det är lika roligt varje gång att höra vad du har för dig.. Jag har själv tvillingar så det är extra kul. Visserligen är mina 20 år idag, men de har ju varit små de med... ;) (Malin och Sofie heter dem)Du är jätteduktig med barn måste jag bara säga...Hoppas du och mamma och syster får en jättehärlig påsk tillsammans. kram

2010-03-12 @ 16:01:57
Postat av: cecilia

Saknar dig också!! jättemycket!

2010-03-16 @ 01:02:31
URL: http://overcec.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0