Första tisdagen i maj

Vi hade idag en playdate hos Marte. Först tvättade jag ett par maskiner, startade diskmaskinen, packade mat till pojkarna och sen åkte vi till Marte.. Pojkarna lekte fint, vi lekte med modellera, Marte bjöd mig på god snack/lunch. Sen gick vi till närliggande lekplats.. Mys på det! Pojkarna njöt av det, solen sken och de sprang omkring.. Jag gav dem lunch hos Marte och sen körde vi hem vid halv 1 tiden och båda sov så gott i bilen..



Klädde de lite fint idag och tog några foton, samarbetsviliga tvillingar! NOT.. hahaha




Såhär kan man se ut om man gnuggar badbollar på skallen! :)

Under deras nap fick jag pratat snabbt med Mammsi och Petra.. Efter det  snackade jag med Catrin i telefon under resten av deras nap..

I eftermiddags hjälpte pojkarna mig att vika tvätt, vilket blev sådär hahaha :D Men kul hade vi..

Pojkarna pratar mycket nu med, riktigt kul...De är inte tysta någon gång men ja tyvärr är der ju inte riktigt ord än men börjar bli mer och mer likt ord..


Min fotoklass var kul igår, jag lär mig mycket! Intressant är det alla.. Denna veckan ska vi ta bilder med mycket in fokus eller bara en sak i fokus.. Som antingen en närbild på en spindel tillexempel och så ska bakgrunden vara suddig, eller ta en klar bild på ett par föremål men resten ska vara suddigt.. Ni ska få se när jag har tagit några foton, lovar :) Det kommer klarna mer för er då med.. Jag är glad att jag valde att ta denna klass. Det kommer vara bra för min framtid hahhah :) Jag älskar att ta foto, de är riktigt kul.. En utmaning liksom, inte lätt att ta fina foton när man själv väljer och säger till kameran vad den ska göra .. .


FÖRRESTEN, JAG MÅSTE BE ALLA JAG KÄNNER OCH INTE KÄNNER SOM HAR MITT MOBILNUMMER ATT INTE SKICKA SMS TILL MIG MER.. :( MYCKET LEDSAMT, MEN JAG FÅR NÄMLIGEN BETALA FÖR SMS, MMS OCH ATT NI RINGER OCH PRATAR IN PÅ MIN TELEFONSVARARE (tror att den satts på igen, måste kontakta mamma och se om hon kan stänga av den igen).. FÖR MINA RÄKNINGAR RESULTERAR I MYCKET DYRARE ÄN VAD JAG VILL ATT DE SKA BLI VARJE MÅNAD.. MITT KONTO KOMMER INTE VARA SÅ HÖGT SOM JAG VILL NÄR JAG KOMMER HEM.. SÅ SNÄLLA KONTAKTA MIG INTE ALLS PÅ MIN MOBIL MER, UTAN DE FÅR BLI VIA INTERNET :)

OCH DET KAN NI GÖRA HUR MYCKET NI VILL! ♥
 



Jag fick även paket från Sverige igår... Mamma skickade mina älskade gladiatorsandaler, lite nya modetidningar, damsugare och nötcreme. Resten i paketet tog Joel beslag på! Och Mamma du kan inte ana som jag fick kämpa för att få mina saker!

Jag fick förhandla med att bevisa handstil, förklara vad som va i paketet, hur det stavades på svenska osv osv.. Han kom ner och försökte bokstavera och uttala namnen.
Jag höll på att dö så kul det lät.. Men kul var det och innan jag listade ut vad han försökte säga..
För han sprang upp och kolla på paketerna och sa vad det stod på dem.

(Jag berättade för honom att jag hade varit så nyfiken och försökt leta upp paketen under dagen, mest bara för att veta var dem var gömda liksom) Men utan framgång! Joel skrattade så han huka sig när jag berättade det!

Så säger Joel, om du bytar en av pojkarnas bajsblöjor så springer jag upp och tar ner din mammas paket till dig. Och ja jag väljer en tvilling och börjar byta, då skriker han, jag bara skojja, du behöver inte byta osv osv.. Han kan ju bara dra! Har man ett avtal så har man, en deal är en deal.. Jag dör ju inte av att byta ytterligare en bajsig blöja precis, 3 eller 4 spelar ju ingen roll!
Så där står jag och har bytat när han kommer ner!

Jag öppnar mammas paket och sen springer han ut och tar kortet + en låda som det står ÖPPNAS DEN 9 MAJ på!
De får du i alla fall inte ha sa han, tog det, log och gick och gömde det igen!

Så ja lite synd är det om mig, här får man inte ens ta emot sin egen post! Det göms för en!! Vad är det för värdfamilj jag har!! :D :D :D hahaahha  


Ikväll har jag fått prata med Alex på skype i 30 minuter! SÅÅÅÅÅ kul, bästa Alex fisen.. Så skönt att få prata med någon annan man känner väl och som också är i usa.. North Carolina den busen.. Hon åker snart hem till Sverige igen, för 3,5 månaders sommar lov.. Tycker synd om henne, är lite avundsjuk men tycker mest synd om henne för att lämna USA och sina vänner så länge.. Men hon kommer klara det den loppan :)


Kommentarer..
 

Hej Malin! Vad glad jag blev när jag såg att du bloggat två ggr idag!! :D Alltid lika kul att läsa om vad du/ni hittar på! Du får uppleva såå mycket roliga saker som vi andra inte får. Vi finns kvar allihop när du kommer hem! :) Längtar efter att få träffa dig o din familj! Ska bli otroligt kul! Ha det bäst!

Kram Anna 

Hehe javisst, har man lite tid över så spenderas det på bloggen.. Har mycket att ta igen efter helger, speciellt då jag sovit hos Angelica (som ofta är fallet) och hennes internet är mög! Så hari nte riktigt möjligheten att ladda upp så mkt filmer och bilder då.. Ja jag vet ni gör ju det! Tur är der för ni är alla guld värda! Ska bli så kul när ni kommer hit, vi ska ha så himla kul! Längtar så vi måste boka snart med!
KRAM 

Tack för GRATTISet :) Vi har haft lite kalas här hemma, eller ja...fika. Mor, far, mormor och morfar och farmor har varit här :) Jag saknar dig! (och snart fyller du också år!)Ps. Jag vill prata med dig en dag snart! <3

LISA

Så lite så jag skulle även lagt upp en bild och grattat dig på min blogg.. Men glömde det i alla hast sådär när jag bloggade igår på dagen :( Sorry .. Låter som en mysig födelsedag! Ja och jag dig, japp jag vet snart :) Thihihi.. JA MÅSTE SNACKA SNART!! Måste hitta en tid och dag som går!<3

muuums med pannkakor!!!

Hur går det med barnens svenska?? Pratar du med dem på svenska?

Du är bäst på rullor!
Love yoU!

Camilla Ahlberg

MIIIILLLLAAAA!!!
Ja du de var riktigt mumsiga må jag säga dig. SAKNAR DIG SÅ DET GÖR ONT SKA DU VETA STORASIS!!!
åhhhhhhhh...
Nja pratar med dem då och då, gjorde innan mer men har snackat lite med föräldrarna och vi har kommit fram till att det bara blir engelska nästa nu.. De kommer inte ha aupairer länge till och inte svenskar kanske heller så känns lite onödigt..

Ha ha ja jag äger fett på rullor! 
LOVE YOU TOO!   

Ha en trevlig dag alla på jobb, i skola eller hemma! ÄLSKAR ER DÄR HEMMA!


Kommentarer
Postat av: Mamen

Hahahahhahh jag kan inte sluta skratta, jag ser fortfarande hur Joel tramsar o skivars o gör så du blir irriterad.GO JOEL; GO JOEL....hihiiih Har där anlänt mer än 1 paket då, för jag vet inte att Birigt har skickat något, bara så du inte blir besviken. Fick du inte öppna det paketet som låg i lådan i den svarta påsen...Det blir en spännande födelsedag på lördag, mån tro att du är nicke nyfiken. Verkar som du haft en underbar dag med dina pågar o vilka söta bilder på dom, hahaah dom ler när dom vill o känner för det,precis som din systeryster.Ha det bäst o va rädd om dig o DU Love you o hälsa Fam Yates...<3

2010-05-05 @ 07:12:28
Postat av: Mother

Ja menar SÖNDAG...såklart...blev stressigt i morse.Love ...<3

2010-05-05 @ 09:32:57
Postat av: Peter

Kan mycket väl tänka mig att Joel har fullt bekymmer med att gömma alla paket som du får ifrån oss i Sverige.. Du får vänta tills på söndag =D



Ha en fortsatt bra dag/kväll

2010-05-05 @ 20:13:28
Postat av: PETRA

herregud, kan nog inte med ord beskriva så söta pojkarna är på dem bildrna när håret blåser, hahaha . nic är så otroligt charmig!

Hoppas du ahr det bra gumman, och allt är bra här hemmma. Andreas kommer när som och ska hjälpa mig med min nya telefon, ska bli kul!

Imoron ska jag till pappsi och mysa med honom, kanske vi kan prata lite då alla 3? + GIZZZZII så klart!

När vi var på dopet, frågade alla om dig, så alla hälsade och saknade dig!

Jag älskar dig & du är världens bästa <3

i miss you

2010-05-06 @ 18:50:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0