Lättnad till 100 procent..

Hej och hå alla glada. Idag är jag på mycket bättre humör. Jag har fått prata ut med folk som har hjälpt mig lite å vägen. Jag har varit i en svacka ett tag nu, det har varit mycket tänkande och grubblande. 
Jag har funderat på en massa saker.. Det är så mycket som spelar in, det är liksom inte bara en eller två saker.

Allt kommer samtidigt, eller allt fylls på. När man mår lite dåligt över några saker så blir småsaker, som egentligen är bagateller jäkligt förstorade.

Jag har pratat med mina värdföräldrar idag och fått rett ut lite saker som gäller barnens uppfostran och rutiner. Jag känner nämligen, eller ja kände att jag måste prestera och ge 100procentiga resultat varje dag. Att allt ska klaffa och att jag löser det på de sätten de vill. Det är saker jag skulle vilja göra olika, men alla har vi våra egna sätt. 

Så nu känner jag att vi är på samma nivå, jag vet hur jag ska hantera situationer som jag var osäker på innan. Jag vet hur jag ska reagera och agera. Min värdmamma sa till mig att om jag inte hade tagit upp något själv idag så hade hon tänkt konfrontera mig och fråga vad som är fel. Hon och Joel hade nämligen märkt att något var fel. De trodde att jag var arg på dem, men det var absolut inte fallet. Det hela handlar om mig! Det gör det alltid, jag vet vad som är fel, jag känner mig själv så jäklans bra! 

Det svåra är bara att göra något åt det och komma på lösningar för att fixa det. Jag känner mig stressad, jag känner att jag inte har så mycket tid för mig själv och jag känner att jag måste tillfredsställa alla! 

Alla i Sverige, alla här osv osv..

Jag har funderat mycket fram och tillbaka. Jag känner lite att jag kanske skulle börja blogga varannan dag istället för varje. Mitt andra alternativ är att skriva lite varje dag men kort. Men det är liksom inte riktigt min grajj, det där med KORT.. Det slutar alltid med att jag fastnar och sitter här i 1 timme! 

Så kanske borde varannan dag vara bra, men samtidigt så måste jag uppdatera för två dagar då och de kommer ju ta sin tid med.. Men om man inte bloggar varje dag så glömmer man de onödigt och bara nämner det NÖDVÄNDIGA så de blir ett lika långt inlägg som ett dagligt bara att det innehåller två dagar i USA som AUPAIR!


Vad tycker ni läsare? Kan ni ge mig tips? Det är inte lätt att vara alla till lags, inkl. lilla mig själv.. :) Men jag försöker, man ska aldrig ge upp!

Här är bilder sen idag, först biblioteket, sen lekplats med Melissa, Marte och Noemi.. Mys på det!   





Nic som 3 timmar idag och Dexter väckte nog honom för han skrek på nedanvåningen.. Trött påg!
Dexter som länge imorse med, han sov till 07.45.. Riktiga sjusovare, fast på olika tider på dygnet dock vilket inte är lika kul! hahah det hade varit bättre om det gjorde det på samma tider!

Ikväll åkte jag med heeeeela min amerikanska familj och storhandlade på Costco. Jag fick ett flak med lemonad/apelsin dricka på burk och sen ville jag handla hem kycklingfiléer. Så det fick bli en påse på 10 pounds.. Så cirka 5 kilo..

Förresten så fattas jag bara 2 quarters sen har jag alla 50 stat quarterna (25 cents mynten, det finns en för varje stat).. :)
Sen har det tillkommit 6 nya som är typ öar och sånt liknande som USA äger, tillexempel U.S Virgin Islands, och även en för D.C som står för District of Columbia, där Washington D.C är, huvudstaden.. Det ligger nämligen inte i en stat för att det ska vara neutralt typ.. Så nu finns det även en 25centare för D.C med.. och ytterligare 4 till då.. Jag har en av de 6 nya så fattas 5 där, men det ser jag mer som en bonus..

Nej gott folk, sug på karamellen med mitt bloggande! Hör av er och säg vad ni tycker..


Tack Ninni för din kommentar, betyder så himla mycket.. Vi mååååste ses när vi kommer hem till Sverige igen. Längtar så..!
Tusen tackk ÅSA! Du är bäst!!! Önskar dig allt gott, du är en underbar person ska du veta!!
Peter och Gunilla tack! Ni gjorde min dag..

Camilla Ahlbergis TACK FÖR ATT DU FINNS FÖR MIG! ♥
Alla borde ha en som du!
Annika, om du läer här jag har haft dåligt med tid. Jag lovar att svara på din kommentar och skicka ett mail till dig!! Lovar, ska göra det imorgon eller på lördag.. :)

Ha en trevlig fredag allihops! En massa kärlek från mig till er...


Kommentarer
Postat av: Mamsen

Hmmm det var svårt, jag o vi älskar din blogg. Varje dag skyndar jag mig till datorn för att se om där har blivit någon ny uppdaterad blogg o givetvis är din blogg nästan alltid uppdaterad till 98%. Jag blir glad, visst blir man lite besviken om du eller ni andra inte har uppdaterat men jag förstår om du ni inte hinner det. Men givetvis är vi glad för det lilla. Jag ser gärna att du bloggar en liten snutt varje dag men blir glad om det lir varannan också. Det viktigaste är att du mår bra o inte känner dig pressad för som du vet finns dina trogna läsare kvar här hemma. Ha det bäst o härliga bilder på pojkarna. Love you o idag styr vi bilen över vattnet till Kastrup för att boka biljett inrikes Usa..Håll tummarna för oss. Kramar i massor till dig...<3<3<3<3<3<3<3<<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3



2010-05-14 @ 06:49:59
Postat av: Camilla

Malin my love!! Ohhh vad glad jag blir att du fick pratat med dem! Jag vill hora allt! Vi far ringas imon o prata =)



MALIN! SKIT I OSS!! Herregud, det ar viktigast att du mar bra och har det det bast... Du far skriva nar du kanner for det och har tid for oss. Vi finns har och laser, och den som vantar pa nagot gott vantar ALDRIG for lange ;)

Forsok och hitta nagot som du njuter av och gora, tex o aka till havet och ta bilder eller nat sant trevligt, bara sa att du kan ha lite tid for dig sjalv sa du finner inre ro. Det ar alltid viktigt for manniskan! =)



Tack for att du finns Malin!

Love you <3

2010-05-14 @ 07:11:38
Postat av: Christina (Malin o Sofies mamma)

Skönt att höra att du känner dig bättre och att du fått prata med dina värdföräldrar..

Malin, skriv när du känner för det.. Du skall inte känna dig pressad att sitta och skriva varje dag för alla här hemma.. Skriv för din egen skull, när du har tid och ork och lust... Du behöver egentid för dig själv. Att jobba i en familj dygnet runt är jättespeciellt. Jag har själv jobbat så som barnflicka i en familj i Sverige och jag vet hur det kan kännas. Skriv när du har lust och ge tiden till dig själv.. Njut av den vackra naturen vi har sett att du har runt omkring dig och njut med dina vänner och med Catrin som snart dyker upp.

Ha det så gott och var rädd om dig.. kram

2010-05-14 @ 08:51:30
Postat av: Gunilla (Cattis mamma)

Malin, vi är jättemånga som gärna följer ditt äventyr over there. Vi är precis lika många som bryr oss om dig och vill att du mår bra.

Det viktigast i ditt liv är du själv. Var EGO för en gångs skull! Känn efter, orkar jag skriva idag, eller ska jag ta det en annan dag?

Att uppdatera bloggen ska inte kännas som ett ok på dina axlar.



Ha det bäst!

2010-05-14 @ 10:25:49
Postat av: Hässleberga

Hej Malin!

Din hälsa går före allt annat...

Visst är det roligt att läsa vad du skriver men du ska göra det du tycker är roligt på din fritid.

Hur är det man säger "En bild säger mer än tusen ord"

Kram

Felicia Kristin & Martin

2010-05-14 @ 21:01:05
Postat av: Ninni

Vad bra att du har satt ner foten och tar tag i ledsen-tankarna. Varför måste du bestämma när du ska blogga?....Är det för dig själv du måste veta det,för att få struktur? Då är det ok. Är det för läsarna...är det inte ok!!! För mig finns det ett svar: Det är när DU känner att det känns rätt och ROLIGT att sätta av tiden för skrivandet.

Nu är det dags att göra saker för att DU vill det och inte för att du tror att andra förväntar sig det:)

Många kramar <3

Ninni

2010-05-15 @ 11:10:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0