Kycklingfilé, ris och bernäsås!! (skånsk stavning)

Dagen har varit hur bra som helst! Språkterapeuten kom och vi hade det trevligt i en timme.. Pojkarna pratade mycket och jag fick lite vuxet sällskap..
 
När pojkarna tog sin nap så pratade jag med Mamms, Petra, Peter var även med på ett hörn. Sen resten av tiden skypade med Med Angelica och sen med Cattis!

Super bra! Perfekt liksom, bara Pappsi som saknades där..

Nic sov 2½ timme och Dex 1 timme bara.. Åhh alla andra barn i denna åldern som de andra aupairerna tar hand om, de sover 2½-4 timmar varje dag. Vad är mina små guldklimpars problem, i alla fall Dexters, han kan ju i alla fall sova 2 timmar de lilla livet :) Men nej icke sa nicke..

I eftermiddags torkade jag av lite gamla leksaker som de ska ställa undan tills de kommer komma till användning någon gång i framtiden kanske.. Säljas typ eller till pojkarnas framtida barn :) De är ju så de brukar bli, eller hur Mamma, du har ju en massa med leksaker o saker vi hade när vi var små. De är ju till mina och Petras framtida barn :)

Ikväll lagade jag Kyclkingfilé med bruntris och bästa såsen ever! Bearnaise sås, mer känt som bernäsås! Så himlans god mat och både Joel och Katie åt med god aptit så de var nog godkänt :) 
Men de höll på att dö när se såg hur mkt smör som skulle vara i, jag var 100% säker på att det var rätt mängd. Eftersom här är allt i andra mått så jag fix mixtra lite och verkligen använda hjärnan för att omvandla mått.. 

Och de dog när jag visade hur mkt smör som skulle i, alltså 100g för 4 dl sås.. De hade tyckt 50g hade räckt, vilket det nog hade med säkert.. MEN de sa inte receptet, receptet vill 100g! SÅ DE SÅ! heheh :)

Kvällen skulle jag ägnat till Cattis och Angelica, vilket jag BOKSTAVLIGEN GJORDE! Och det blev inget fotograferande här inte, de får bli imorgon kväll direkt efter jobb.. Då får jag ta mig ut och vandra runt och ta lite bilder!



Min älskade Cattis har det lite svårt om man kan säga det så enkelt. Hon har varit aupair här nu i snart 4 veckor. Familjen behöver inte henne längre och hon kommer gå in i rematch ikväll eller ha imorgon.. Med det menas att hon kommer ha 14 dagar på sig att hitta en ny familj och ta sitt pick och pack och flytta dit. Annars är det GOODBYE USA OCH HEJ SVERIGE IGEN! Och det vill hon inte och inte jag heller!!

Jag håller på att fixa familjer här i Seattle området, arean.. Katie kanske har en familj på tråden, får se.. Jag ska prata mer med henne imorgon om det. Se om hon kan ta lite mer ordentligt kontakt med den familjen.. Annars har Cattis skrivit ett mail till min Mentor, LCC (local childcare coordinator).. Och hon ska nu vidarebefodra de till alla de andra 12 LCCerna i Seattle, Washington arean!

Så en familj kommer du få, de garanterar vi, JAG IAF! Så nu kommer Cattis få matchningar med familjer i USA och så ska jag även kolla extra här.. För vet ni vad, 14 dagar är nothing! INGET.. 2 veckor springer snabbt iväg och en familj ska kunna ta emot henne med på 2 veckor.. Det är inte lätt..

Men vi ska lösa det! Lovar hjärtat! Som sagt, du vet vad vi säger, vad vårt motto är.."TWO IS BETTER THEN ONE"♥



FOTO

Här har vi en bild som visar ena delen av min läxa tills på måndag. Men jag ska dock inte framkalla denna och ta med, men bara för att visa så ni förstår lite. Här är en bild med narrow depth of field, alltså en close up, en närbild på ett föremål där bakgrunden inte är i fokus och blir så mjuk/suddig :)


Imorgon ska en människa komma hit och kolla på vårt hus för Katie och Joel ska lägga nya heltäckningsmattor.. Så de ska få en offert på det.. Så jag ska vara hemma och släppa in dem/den :)

Jag är helt exalterad inför fredag då jag ska se Mariners Baseboll! Ska bli så kul.. Sen ska jag jobba två timmar på lördag, 07.00-09.00.. Men de är väl okej.. Kan ju vila lite efter jag slutat jobba kl 9.. Sen lovade Patrick att köra mig hem, eller till min bil var den nu än kommer vara parkerad direkt efter matchen är klar på fredag.. 

Ni förstår en baseboll match håller på i 3-4 timmar.. Men den borde sluta vid 22.00.. Så lite timmars sömn får jag i alla fall..

På lördag ska jag sen ta bussen och möta upp Gelis efter hennes klass i Seattle (hon slutar 16.00).. Så ska vi köra bilen mot IKEA (SVERIGE, Svealand, svenskt!!!).
Efter det på kvällen får vi se vad som händer, men vi ska sova hos mig. Sen på söndag är det min speciella dag ju, 20 år och allt.. Tufft ju ellerhur :)

Söndag kommer se ut så att jag kommer få paketer :) HOPPAS JAG, för snäll har jag varit! Äta frukost, chilla, skypa.. Äta Morsdags lunch (jaaa de är morsdag här på min födelsedag ja, skumt men så är de, amerikaner är lite skumma vet ni).. efter lunchen med Katies föräldrar, kanske Ryan, vet inte än.. Så blir de tårta, Geeelis du kommer älska den tårtan, de lovar jag dig!

Sen på eftermiddagen till kvällen ska vi nog dra ihop ett gäng och åka till en bowling hall och bowla lite :) Får se var vi tar vägen, men ska bjuda med lite folk som kan vara trevliga att umgås med, de kallas typ vänner. Ja jag vet! Haahha ÄVEN HÄR I USA KALLAS DE VÄNNER :) Konstigt va, vissa saker är faktiskt lika..
Usch nej nu börjar man märka att jag är trött hha, flummar iväg.. 

Men jag ska skriva rätt här idag, nu har jag fått kolla de paketer och kuvert som kom i måndags hit som Joel beslagtog.. Paketet är från Bertil och Bibbi♥, Kuvertet är från Mormor och Morfarjinko♥, de andra paketet var från Mamms och Petra♥..

Nej godnatt på er, och godmorgon europa! 
   

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Du skriver att 2 är bättre än 1 men du glömmer mig o Gunilla här hemma för vi kämpar på tillsammans för klart att hon ska ha en ny la familia over there...:-) Det ska LÖSA sig...Ni ha blivit så starka ni tjejer ärså stolt över er....Skönt att det löste sig för dig med paketen...Mån tro du har varit nyfiken..hihhi vilken spännande dag på söndag...o du vet när du kryper under täcket är det bara mamsi som gerdig en lång härlig varm bamsekram...Glöm inte det mitt hjärta. Det kommer att bli en fullspäcka helg som vanligt men det ärså det ska vara....när man är ung...:-) Ha det bäst o vi hörs när vi hörs o du Love you <3<3<3

2010-05-06 @ 07:19:19
Postat av: Gunilla (Cattis mamma)

Ja Malin, vi får verkligen hoppas att det löser sig för Catrin. Skönt att veta att hon har dig där. Du betyder jättemycket för henne och är ett stort stöd. Hade ju varit toppen om hon kunde få en familj lite närmre dig.

Ser att du har fullt upp i helgen. Hoppas att den blir toppen med många överaskningar! Kram Gunilla

2010-05-06 @ 10:39:38
Postat av: Ninni

Hej gumsegumman!



Som du själv säjer, tiden springer iväg.Glöm inte att stanna upp ibland och faktiskt njuta...för det är ju detta som är LIVET. Mina tankar är ofta hos er, over there. Så stark du är! Det är en av de största meriterna man kan skaffa sig...att resa, bli självständig och att ta ansvar. Snart kommer väl din lilla mamma och hälsar på dig igen...myspys!



Jag hoppas verkligen att det löser sig för din kompis att hon får stanna kvar...men ta inte hela ansvaret på dina axlar så att det känns för tungt för dig. CC jobbar förhoppningsvis hårt för att hjälpa henne. Håller tummarna!



Ha det superbra och take care, många kramar <3

Ninni

2010-05-06 @ 12:02:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0