Ytterligare en maskin full med pappersnäsdukar blandat med KLÄDER!

Himlans kul ju! Här tvättar man och står i så det går av bara farten. Och ja då öppnar man locket på tvättmaskinen (topp loadad maskin) och vad ser man inte, små j*vla pappers bitat, flera miljoner typ!

Jag blir så less! Pappersbitarna flög som snöflingor runt i tvättrummet och allt blev prickigt! Jag kastade in allt i torktumlaren och hoppades på att de mesta skulle tumlar bort in i filtret! Och ja så blev också fallet!  

Jag renbäddade "Angelicas" säng och tvättade alla handdukar! Jag har ju haft litta gäster..

Vädret var dåligt i morse och jag trodde inte att det gick att räddas.. Men vädret bevisade att det visst gick. Så vid 11 började det klarna upp och resten av dagen var ljuvlig. Jag pratade med Mamms och Papps lite sen gick jag och la mig 1 timme och fick vilat! Sjukt behövligt och skönt..

Jag kom på att jag skulle göra Choklad bullar (ordet man inte får säga bullar). Så jag packa in pojkarna i bilen och så körde vi till affären och köpte ingredienser. I USA FINNS INTE VANILJSOCKER, INTE PÄRLSOCKER och säker en massa annat med men just idag blev jag klokare på dessa två varor.

Hur gör man då om man verkligen behöver dessa produkter. JO, man köper vanilj glasyr och tar ett par matskedar iställert. Och ingen kokos hade vi hemma att rulla dem i insåg jag, så jag fick mosa lite barn kex och rulla dem i. Ser najs ut och smeten var god i alla fall..

Sen är det inte många Amerikaner som äger, eller i alla fall använder sin Kaffemaskin, så ja det fick bli Starbucks och jag köpte mitt första kaffe ever i USA!

Imorgon ska jag göra en sats till! Mums, och pojkarna hjälpte mig, Nick fick smaka och älskade det, Dexter ville inte ens smaka så han matade Nick med sin lilla boll istället!

Här kan ni se lite bilder sen vår tur i kärran, Nick ville jag skulle sluta med sådant tramseri och börja dra kärran snabbare och kolla framåt.. Ni hör själv och kanske ser att han inte är så nöjd när jag filmar heheh ..

 

Goa grabbar!



Ikväll har jag skypat med Millis i San Diego, äntligen och så jävla skönt! Älskar dig big sis och saknar dig massor! Ska se om jag kan få till det och komma en helg och hälsa på dig innan du åker.. ♥

Efter Millis blev det Catrin, och även lite Angelica på skypis.. Eller ja jag pratar med dem fortfarande. Angelica loggades precis ut, hennes internet är nog inte på så bra humör idag.. Så nu är der bara Jag och Cattsan igen..

Cattis kommer komma hit den 21 Maj, och då kommer hon nästan till 100% att stanna här i en vecka och sen flytta till sin nya familj HÄR nära mig :) thhi, kan det bli bättre liksom?!

Imorgon är det onsdag vilket betyder slänga och tömma alla slaskar, soptunnor, what ever! :) Playdate hade varit toppen med, så får se om vädret är fint blir det nog en park med ett par aupairer. Annars måste jag börja ragga potentiala lekkamrater typ NU hehhe ..

Jag ska snart lägga mig med, är inte så trött men känner att jag borde lägga mig nu vid 21 tiden..

TUSEN TACK LISA!! GUMMAN JAG FICK DITT KORT IGÅR, GLÖMDE SKRIVA TACK HÄR IGÅR. VI MÅSTE SKYPA SNART, SAKNAR DIG, ÅTER IGEN TACK. BLEV JÄTTEGLAD! ♥

Nej hörs imorron gott folk! Simma lugnt!


Kommentarer
Postat av: Mamsen

Haaahahh, Nic är cool, han både visar o säger vad han tycker....Go......No....hahahha vår allas kära Nic..:-) Mysigt att vi han skypa en liten stund. Det är så kul att se vad du hittar på med dom o följa din vardag. Vilket härligt väder du har fått over there, här hemma känns det som hösten har anlänt. Idag regnar det o är svinkallt....ingen värme i sikte....Ikväll ska vi till Åsa o försöka hjälpa henne med sin telefon o spika upp lita tavlor. Imorron är vi lediga o då blir det till att slappa på fredag ska vi åka över bron. Maria o Petra ska med så dom släpper vi av på Fields för Maria börjar bli stressad hon har ite funnit sin studentklänning ännu...:-( Jag o Peter ska stanna till på Kastrup o boka inrikes flyget i Usa o håll nu tummarna snälla du...På lördag ska vi tll Tillys med Sjöstrandso Kristensson, ska bli jätte kul det var så länge sedan vi träffades.

Mycket kärlek o massor av kramar o pussar till dig fr mig...Love<3<3<3

2010-05-12 @ 06:57:47
Postat av: mandy - au pair in Seattle

ak till IKEA, eller scandinavian specialties i Ballard

2010-05-12 @ 07:14:56
URL: http://mandyslife.blogg.se/
Postat av: Peter

Coola grabbar och dom verkar inte gilla att det går så långsamt...... Och bli filmade inga filmstjärnor här inte... =D

2010-05-12 @ 08:36:14
Postat av: Ninni

Lilla loppan,



Även om vi kommenterar dåligt så ska du veta att vi följer dig och ditt liv och du är med oss i tankarna. Din blogg är ju guld värd för att komma ihåg allt som du varit med om, så tappa inte sugen utan tänk på för vem du egentligen skriver. Jag som läsare är väldigt tacksam för allt du bjuder på. Får bättra mig....:)))



Vet du vad??? Jag har pratat med din underbara mamma lääänge. Vi måste se till att träffas allihopa någon gång, om vi inte hinner innan ni kommit hem, så när både du och Johan intagit svensk mark.



Vad skönt att det verkar lösa sig med Cattis och familjsökandet och att ni kommer så nära varandra. Det höll på att bli en rysare ett tag.ALLT LÖSER SIG...på något sätt!



Ha en riktigt bra helg och var rädd om dig

Kramisar

Ninni

2010-05-12 @ 10:19:56
Postat av: Siis

Auw, nic är så goo !

när han pratar i den vagnen så otrolig sööööt. hihi

Bra att allt löst sig med cattis, och nu kommer ni nära varandra, så gllad för eran skull tjejer!

det är du värd !

Världens mest saknade syster <3 I LOVE YOU

2010-05-12 @ 11:47:46
Postat av: Camilla

Såå kul o prata med dig igår min stjärna!!

Saknar diig!

2010-05-12 @ 18:48:04
Postat av: LIsa

Bra att det kom fram! Hade ingen koll på hur lång tid det tar att skicka till dig, men det blev ju ganska bra ändå :)

Vi SKA Skypa snart, ska bara försöka vara hemma en kväll, men det ska vi fixa. JAG SAKNAR DIG! <3

2010-05-12 @ 22:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0