A new playgroup and art day

Så idag åkte vi på en playgroup med Silje och Marih + deras tvilling sets.
Det var ändå kul, lite så efterblivna människor där hehe. Men pojkarna hade kul. Det var lite så som vårt playschool vi går till två dagar i veckan, fast vår är mera organiserad :) Men alltid kul att prova på något nytt.

Sen så ville jag ta lite bilder och då sa läraren att jag inte fick det. Men ja jag SKET i henne. Jag vill ha bilder. Hon bara: Nej men jag måste nog fråga en annan som är ltie chef över mig om det skulle vara okej, men hon är i möte. Men ja utan blixt och med lite smygandes så fixade jag minsann lite bilder ändå.
Efteråt vad hon om ursäkt för att jag inte fått ta bilder, och hennes ursäkt är mottagen. Och bilder fick jag..



Efter vi haft snack så hade vi lite kul med klister och klistermärken. Sen övergick det i mer kladdiga, färgglada saker. Det blev till att måla med örontopps och bomulls bollar och sen med händerna!

KUL HADE VI I ALLA FALL OCH JAG FICK NÄSTAN EN HJÄRTATTACK!
Så mycket klet och så mycket som kan gå fel, men ja jag överlevde och det gjorde möblerna också!

Förresten, igår skulle jag skynda mig upp och hämta något på ovanvåningen men grinden till trappan öppnades inte helt så jag sprang in i grinden. och ja PANG, så slogs solaplexusen till, mitt i magen under revbenens slut! Och där rök andan, puff sa det och jag trodde jag skulle dö. Som man alltid gör när man tappar andan. Tog ett par sekunder för att tycka synd om mig själv och kippa efter andan, sen satt jag mig ner på golvet och tvingade upp armarna i luften och så kom första andetaget!
Ren tur att pojkarna lekte i andra rummet och inte såg något hehe.

Idag har jag startat och sedan tömt diskmaskinen, tvättat mina kläder, tvättar barnens kläder, tvättat barnens lakan, handdukar och haklappar. Tömt papperskorgen och fixat lite mat. Det ni, det kallar jag rena hemmafrun! 

Ja gott folk, jag börjar bli lite rädd här, min ekonomi rasar lite, för lite pengar för allt jag vill göra och köpa! Hur kan det komma sig?
Inte så himlans kul ju.. Strök precis min football match på listan, får skippa det så jag har lite pengar att leva för med. För när jag räknade på allt idag så kom jag fram till att jag går plus minus noll. Vilket menas med MINUS NOLL I SLUTÄNDAN! Vilket INTE håller!!!!

Jag kommer tjäna 1761$ till i lön och när jag räknade på det jag ska köpa och göra på de pengarna kom jag upp i 1745$ med footballs matchen dock. Och ja ni ser ju själv att det går inte. Inte lätt det här.. heheh..Vill inte röra mina svenska besparingar, inte det lilla jag har kvar..

Så ja jag får börja utesluta lite, måste ju kunna leva lite utöver min handlings och to do lista!

Så ja , bara tiden kan utvisa hur detta ska lösa sig :)

Saknar mina vänner lite hemma faktiskt! Lisa skrev så fint till mig på facebook och Chumpis med, snackade meg honom lite. Det får en till att tänka på att jag faktiskt har ett liv hemma med. Det är så lätt att glömma och förtränga. "Det betyder inte så mycket just nu" förstå mig rätt, för ni betyder allt för mig. Just nu lever jag här och måste koncentrera och fokusera på detta. Det är lite för mycket här just nu, nu i slutet på mitt år här. Så man lägger er lite åt sidan medans man "försöker överleva" här på andra sidan.

Men ja snart vänner och familj och främlingar så kommer jag hem. Det är något som är helt riktigt, fett sjukt!
Kommer väl kännas som att år 2010 inte har existerat när man kommer hem. Och allt kommer vara så overkligt, som att man stoppat sitt liv för att sen trycka på startknappen när man kommer hem igen. Och allt där emellan har inte riktigt varit verkligt..

Men nej nu ska jag fixa lite och kolla upp lite smått. Sen ska jag och Joel åka och överraska Katie på hennes Volleyboll träning. Det är näst sista gången, så vi ska kolla en liten stund. Så ställer upp så det blir lite lättare för Joel med pojkarna med, och tror pojkarna kommer tycka det är kul att se mamma spela lite.
Sen blir det lite tv tittandes när jag kommer hem..

Kommentarer
Postat av: Mammi

Samma trotsig tjej som näe du Fotade"Mona LIsa" o vakten skrek på dig att du inte fick ta foto....hihihi det är spänningen i livet...Längtar efter att få krama om dig min goa tös...men njut av din sista tid älskling...Love you <3<3<3

2010-11-10 @ 06:44:42
Postat av: Peter

Du får skaffa en mindre kamera som du kan ta foton med. Ja du det här året har gått fort och snart är det jul och nyår.. Och håll i restrerande pengar hårt nu...

tjingeling plingeling i hallonskogen...

2010-11-11 @ 10:12:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0