Lite fredag och lite lördag och tacka gudarna för torrschampoo!

Okej gott folk, här sitter jag i min snuggie och myser i småkylan och regnrusket.
Jag har köpt mig en sådan filt som har ärmar sydda, sjukt smart. Man har ju lite då och då en fil man vill ha och mysa under. Men sen är det ju alltid så jobbigt att armarna måste vara ovanpå filen och de kan inte mysa under. Men nu så kan man sitta här och plinka på datorn eller käka lite godis och ändå vara varm om armarna.

Gillas starkt, det är inte ofta jag fryser så. Beror på, men här på kvällarna är det nästan alltid fett kallt. Men nu är det slut på frysandet.. Så hä är då min filt med plats för armarna. Alla borde ha en, Ulla min moster! Du borde lätt ha en, tänker på dig när jag har min. Även min syster borde ha en :)

Den ultimata julklappen! Ja får väl se hur mycket plats jag kommer ha kvar i väskorna, kanske kan ta med en eller två hem.. ;)


Detta är sen oi fredagskväll då vi åkte till Universiteter av Washington och sa hej till Hillarys kompis. Sen mötte vi upp en annan kompis till henne. Becky. Fett härligt och glad tjej, helt crazy hehe :)Vi åt glass på Molly Moon, godaste glassen och ekologiskt..



Imorse lagade jag amerikanska pannkakor med banan och chokladbitar :) Och ett glass mjölk på det satt fint. Gjorde detta hos Catrin, så jag fixade frullen och hon diskade :)


Sen körde jag hem och åkte hem till Tristine och Carl och deras son Julian. Det blev rökt griskött med bakadpotatis och bbq sås.. Mumms, och ceasar sallad på det.. Och till Louise, bbq är som en grillkväll..

Mötte sen upp Catrin och Steffi för en sväng till Mill Creek Towncenter, där jag äntligen fick inhandlat mina fina vinglas. 8 stycken blev det..
Sen när de åt mat på subway så tog jag en glass iställer, jag hade ju redan ätit god mat. Så det blev mintglass med choklad och sen vaniljglass med choklad och kaksmets bollar.. GOTT!


Sen efter vi ätit åkte vi hem och mös med tea och lite tv i bakgrunden. Sen såg jag lite på Harry Potter och dne flammande bägaren, de visar alla filmerna nu en dag i taget inför den stora premiären av dödsrelikerna nästa vecka. Jag vill se alla innan jag ska se den nya Harry Potter. Men ja såklart visas de halv 8 på kvällen och till 11. Vilket är lite sent för mig att komma i säng en vardag när man ska upp kl 6.
Så ja det sket sig. Sen känns det helt konstigt, jag vill se Harry Potter med min PAPPA, inte med någon annan.. :( Så antigen får jag skita i de oh vänta med att se den till den kommer ut på dvd så vi kan se den tillsammans eller så får jag se den utan honom :( Svårt val.. får nog rådfråga Pappsis..

Till Sanna, Japps, jag åker med CC. Cultural Care..

Pappa, jag lyssnade på låten! Den var bra.. Gammal ju :)

Nej gott folk, imorgon är det söndag och jag funderade på att testpacka mina resväskor lite. Får se, sen ska jag och Gabriela boka LAS VEGAS!!!!! WHIIIOOOO, so excited. And maybe Crand Canyon too! Hörs imorgon.

Sitter förresten och lyssnar på julmusik nu. Så stämmningsfullt.
Och ja vet ni vad, en av radiokanalerna jag lyssnar på här i usa har sen ett par dagar tillbaks bara gått över till en julkanal och spelar BARA julmusik nu ända fram till efter jul väl. Så mysigt hehhe, så känner man för lite jul ås är det bara till att slå på 106,9! Ändå ganska sjukt faktiskt hehe :) Eller vad säger ni?


Kommentarer
Postat av: Pappa

Gammal, men bra. Precis som jag. Harry Potter kan man se mer än en gång. Dessutom kommer andra delen i juni eller juli.Kram pappa!

2010-11-14 @ 08:55:10
Postat av: Mammi

Mysig filt du köpt, bra val av färg....Vilken mysig helg det blev för dig o dina vänner...Ja du Julen närmar sig med stormsteg...säg vad inte amerikanarna har till och med en JULkanal...Mys på det som Cattis brukar säga...Ja du det får bli fler kvällar att titta igenom Pier 1 import tillsammans..:Som du förstår får et bli en extra resväska och ett handbagage med ömtåligt..hihihi Loe you o Natti natti och Gomorron min sköna böna..

2010-11-14 @ 09:54:45
Postat av: Håkan & Ulla

Verkar som du haft ytterligare en trevlig helg och att du har fler saker att se fram emot innan du kommer hem.Nu är det inte länge tills vi får krama om dig igen , men först ska du ju uppleva julen där.Som säkert blir helt fantastiskt.Vi får snart prata igen,det var ju ett tag sen sist.MÅNGA KRAMAR från oss

2010-11-14 @ 11:27:55
Postat av: Anonym

Det finns nästan inget som är så gott som glass :P

2010-11-16 @ 19:45:00
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0