PORTLAND, OREGON!

Så här är jag, på ett hotell i staten Oregon och i staden Portland av alla ställen!

Förlåt Anita, jag glömde min kamera hemma. Så blev inga foton på Jim, mig, restaurangen eller ishockeyn.. :)

Så imorse ringde klockan 6.00 och upp flög vi. Joel körde oss till busshållplatsen och det är typ minusgrader ute, kändes så iaf..

Vi åkte ner lite söder om downtown och hittade tågstationen. Köpte frukost! FROSTIES!!
Vi hade en riktigt lygid vagn, eller ja hela tåget var najs. Mycket plats för benen, kunde fälla sätena ner till liggande position typ och sen kunde man ha fotstöd och även fälla ut ett extra fot/benstöd. Riktigt lyxigt!

Väl framme tog vi en taxi till hotellet som låg 2 min från stationen, de hade jag liksom missat haha!
Och gubben var nog 75 år minst! Han såg riktigt okapabel ut till att köra bil, han ställde skumma frågor och var ja offside! Han fick en hostattack precis innan vårt hotell och jag trodde han dog i princip, men tänke. Måtte han släppa av oss på hotellet innan han packar väskan och drar!

Rummet är fint och vi trivs, Portland är som Seattle faktiskt. Ingen överraskning dock, väldigt mysig stad. Massa skumma människor, men de finns ju hemma i Seattle med. Här är renar, gatorna och allt är fint! Snyggt och prydligt och nytt, fast ändå inte nytt..

Vi har varit i down town hela dagen, vi har åkt en massa light rails. Fett smart, borde finnas överallt! Och vi bor i gratiszonen vilket gör det ännu mer underbart.

Sen såg vi Harry Potter och döds relikerna. Riktigt bra! Längtar ganska så mycket till den sista! Bra slut, bra film! Lite imponerad där faktiskt, för kan vara svårt att bryta och ja dela en bok till vå filmer.

Imorgon ska vi till ett shoppingcenter, Portlands största. Och sen på några sevärdheter om det finns några. Vi ska googla nu, sen sängen!!!!