Sunday and I packed an unpacked

Så idag satte jag klockan på 10.00 och skypade med Mamma, Pappa och Petra. Senare fick jag även snacka med Kimsis. Det var ett tag sedan jag snackade med honom, alltid kul att få pratat med någon som man inte pratar med så ofta.

Efter jag duschat och fixat håret så fick jag försöka samla lite krafter inför min provpackning och uppackning. Jag hade fått för mig att jag skulle packa ner alla mina ägodelar i mina två resväskor. Detta då för att se hur det såg ut med platsen och antal väskor och ja hur man ska planera allt. För det är inte lätt minsann..

Så där fick jag packat ner allt, eller nästan allt och sen skrivit ner på en lapp. Bokförde lite, så jag vet hur jag ska packa, vad i vilka väskor liksom. Rensade ut något lite men ja ser ändå okej ut. Klarar mig på två resväskor och ett handbagage + handväska. Men då är frågan om man inte ska ha en extra resväska och sen inte precis ha något handbagage. Så 3 resväskor att checka in och då betala för den ena ocn sen ha en handväska och en liten bag kanske. Får se, får se, det är ju lite tid kvar..  

Ganska jobbigt dock att sedan hänga tillbaka allt och in med det i lådor och på sina platser. Men ja nu är här undanplockat och snyggt på rummet. La undan lite av de jag köpt i dekoration och inredningsväg i resväskorna, så de inte står och tar upp plats i rummet. Vill kunna röra mig och ha lite space (extra rum).

Sen hände det äckligaste ever, jag kom i chocktillstånd. Jag tog min Peak jacka och la den på sängen och vek den, typ ja KRAMADE den mot kroppen. Sen hängde jag in den i garderoben igen och så såg jag något konstigt på jackan. Vid dragkjedjan, i mitten typ på sidan. När jag närmar mig och håller handen 5 millimeter från det äckliga så ser jag att det är en spindel (och inte den minsta heller) som är inlindad i sitt spindelnät. Typ så de gör med sin mat, sina insekter. Så vet inte om det är en annu större spindel som satt han där och tänkte äta han. Men spindelnätet och spindeln såg ut som att de skulle kunna ha suttit på gammelfarmor eller gammelfarfars 50 år gamla tavla i garaget. Så det såg riktigt hemskt och äckligt ut (på skånska, RÄLIGT)..

Så jag tog mod till mig, tog papper och fort som fan med ett hjärta som slog fort som tusan fick jag tagit spindeln och spolade ner den. Vad fan, detta är inget jag varit med om någonsin, så gross, disgusting! Vaddå, nej men varför bor det liksom en död spingel i ett spindelnät i/på min jacka! Min PEAK jacka dessutom.. Så var ut och ryste jackan ute och vågade knappt ta ner händerna i jackfickorna för jag var rädd att något skulle bita mig haha, nej men i alla fall att jag skulle känna något annt otrevligt där. 

Nej nog om det! Jag har sett den första Harry Potter och ska kanske se lite på 5:an nu, men sen när jag kommer hem så ska jag och pappa se allihopa igen och sen sista med. Det ska bli kul!

Imorgon ska Gabriela komma till mig så ska vi boka Las Vegas och hotell och kanske Grand Canyon eller ja jag vill men hoppas hon tänker göra det med mig så jag inte ska behöva göra det själv. Alltid kul med sällskap ju :)

Sen börjar jag jobba vid 4-5 tiden på eftermiddagen. så blir till att jobba kväll :) Men skönt, så får jag vara ledig lite på dagen.

Snart ska jag äntligen få ta mina egna bilder :) WHIIOOO Ska bli sååå kul.




Ville visa en bil på Seattle för er som vill se lite hur det ser ut :)
Spaceneedlen är till vänster, och gömmer sig under molnen.. Hehe.
Lite så komiskt att det är just där molnen är så att man inte kan se spaceneedlen..


Nej nu ska jag skypa med Mamms innan hon ska till jobb och sen kolla tv. Ha det bäst, hörs imorgon!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Jag vill också till Grand Canyon! Annars blir jag sur. Have fun! Kram pappa!

2010-11-15 @ 08:39:14
Postat av: Yasse

JAG SAKNAR DIG <3

2010-11-15 @ 14:10:31
URL: http://yassedetarjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0