Måndag och fixardag

Hej och hå på er alla.
Tänkte att jag skulle skriva samman en liten uppdatering av livet. 

Idag har jag skypat med Petra och Pappa. Även lite med Mammsi via högtalaren på hemtelefonen i Anderslöv. 
Mamma har nämligen genomfört en Gastric Bypass idag så hon är i Kristianstad. 
Åhh stackare, allt har gått bra men hon mår inte alls bra. Min lilla Mammi :( 

Mår illa och kräker, är väl från narkosen och hon får kramper i magen. Värre kramper när hon är uppe och går. Men detta klarar hon, min starka Mamma. Svårt nu i början bara, men de löser sig. Du ska se sen när kilona rasar, då du, då kommer du inte ens tänka tillbaka på dessa smärtor och skit. 



Sen har jag fyllt i en blankett/form inför skolåret 2011. Jag ska läsa upp Samhälle A och Naturkunskap B. Ska försöka hitta ett extra jobb under tiden där. Ingen som vet något? Ingen som behöver hjälp?

Jag har även mailat lite folk, ska svara på tre blogg kommentarer här + ett lång mail till Cecilia som är i Afrika.

Jag har hunnit med en dusch och hårplattning, det ni. Det är inte så självklart, sånt tar tid..

Backar även upp min dator på min externa hårddisk som jag köpte för månader sedan i USA, tänkte att det var dags nu.
Sitter och väntar engsligt och lite halvnervöst på att Fedex ska komma och hämta upp min resväska. Men de kan komma mellan 12-15. Så sitter på spänn hela tiden och vågar inte göra något. Är rädd att jag ska missa knackningen på dörren. Vill få iväg min kära väska så de är fixat. Och förhoppningsvis ska de inte bli några problem med den. 

Tänkte ta en lite nap kanske med efter Fedex har varit här. Känner mig lite så halv trött och illamående, blir så när jag är trött. Så kanske ska de sen om jag får tid till det.. Sen ska jag börja jobba vid lite i fyra. Katie och Joel ska på möte, så jobbar till vid 21.00. Ska laga mat och lägga pojkarna. 

Det är så synd om Dexter för han är ganska så förkyld och näsan rinner och är täppt på samma gång. Så kan bli lite kämpigt att lägga honom. Får se, han kanske är bättre idag.  

Ska kanske dammtorka lite med och sortera lite. Kanske lite jag kasta bort, kvitton, papper eller något annat skit som ligger och skräpar. 

Och förresten, såg Idol igår. Och det var heeelt fel person som åkte ut. Men samtidigt så är det himla svårt. För alla är så duktiga, det är inte en enda som jag tycker är dålig. Alla har en sådan potential + sina egna sångstilar. Duktigt startfällt må jag säga.

Nej gott folk, nu ska jag ta tag i lite smått.. Ha de bäst! Hörs imorgon.
Förresten så ska jag få Photoshop av Joel, de är naaaaaajs!


Svar på kommentarer:

ANNA:
Ja du de var 50 procent i hela butiken. Så jag köpte mina de två väskorna + en stor till Petra i Julklapp från mig och de betalade jag 1800 för :) Så ja kap var det! Ja som jag skrev innan med, alla är så duktiga. De är roligt, men svårt för varje gång åker en duktig ut.. Men jag gillar Daniel, Olle, Linnea, Lina Varg eller vad hon heter och sen är Jay duktig på sitt sätt.. Så ja svårt :) Hoppas allt är bra med dig! SAKNAR ER!

ELISABET:
Jag åker med Cultural Care aupair, eller ja EF som vissa säger med.
Cultural Care är bra på sitt sätt, men en väldigt stor förmedling, argentur. Så jag har hört lite bättre om Aupair in America och Aupair Care.. Men de blir säkert bra vilket som, man ska bara ha ltie tur. 
Lycka till!

MARTE:
Usch ja du älskade Marte, jag förstår vad du menar. Jag känner de redan nu att det kommer bli vanskligt. Jag vet att jag kommer sakna aupairlivet och usa, ja ALLT. Fast livet fortsätter så är det ändå en stor del av ens liv. Det har satt sin prägel. Och när man kommer hem så är det bara det som varit BRA i USA man kommer ihåg. Vilket gör det ännu svårare med att inte sakna det. Hur går det i Kenya, berätta lite.. Du får skriva ett mail när du har tid.. Och ja jag försöker njuta och ta till vara på tiden som är kvar. 
GOD BLESS YOU TOO MY DEAR!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0