Playdate hos Cattsis med chokladbollsbakning

Idag åkte vi till Catrin på playdate. Riktigt trevligt minsann. Allt var packat, två resesängar, blöjor, lite mat, vatten, snuttefiltar, gosedjur, knivar och gafflar osv.. Fullt upp, packåsnan kan ni kalla mig :) Som man packar på sig och bär runt..

Pojkarna lekte fint och sen bakade vi chokladbullar, vet att det heter bollar, men jag har alltid sagt bullar så det för förbli så. Det är den skånska underbara dialekten som gör det till chokladbullar ist för bollar. 

Riktigt kul Nic älskar att bli kletig och lortig, men Hank och Dex håller inte riktigt med. Ni kommer få se en film på detta då Dexter inte riktigt vill rulla bollen i pärlsockret. 


Sen sov pojkarna bra och länge och vi skypade med lite folk och snackade.. Åt chokladbullar och njöt. 
Och vi gjorde dem på oboy och de gick toppenbra, smakade som vanligt. Så nu vet vi det och utan kaffe. Mästerkockarna själva. Med lite barn hjälp dock :) 

Sen var det dags för pojkarna att testa sina verk och de gillade dem starkt allihopa! 


Efter snacket körde vi hem och så fixade jag lite saker innan jag slutade. Tog en dusch och gick sedan ner och gjorde potatis och purjolöksoppa. Riktigt god faktiskt och med knäckebröd + smör! Mumms, yummy, sehr gutt!
Kanske lite pepprig dock, men ändå krämig och god.

Här kommer lite bilder från idag.
 


Här är några bilder sen vi kom hem, pojkarna fick dessa utsöta tröjorna av Anna och Maria när de var och hälsade på. De ser så stora och charmiga ut. Mina hjärtegull♥




Till Anna, jag har inte testat pulvret än, men ska köpa de så får jag se när jag kommer hem. Eller kanske köper en paket och testar en här innan jag köper fler om jag vill. Och ja jag ska försöka se så mycket jag kan innan jag åker hem. Inte mycket kvar nu :( men ändå så sjukt glad :) ...
Inte lätt hehe.
Tack för kommentaren, det värmer alltid. Älskar att få kommentarer hehe . Hur funkar din nya plånbok? ;) 

Tack och hej leverpastej!

Kommentarer
Postat av: Mammi

Min goe Dex så söt han är,vill inte bli kladdig på fingrarna...hahhaha tack för den movisen...Älskar när du visar er vardag....Nic är ett kakmonster...Ha det bäst o du Love you <3<3<3

2010-10-28 @ 05:34:38
Postat av: J I L L I Z

Hejsan :) vad händer för skojsigt idag? :D sööööta bilder!!!

2010-10-28 @ 06:05:09
URL: http://jilliz.blogg.se/
Postat av: Peter

Dexter är helt underbar. Varför skita ner sig i onödan =D Haha

2010-10-28 @ 09:12:21
Postat av: Sabrina, mitt liv i London

Tack söta söta malin :D

Jag har det jättebra här, förutom att jag börjar bli lite sjuk och då kommer ju hemlängtan lite också, saknar mamsen hehe :D

Självklart borde ni komma hit och hilsa po!!! Det hade varit superkul! det tar inte lång tid att åka hit ju, så det är lätt att fixa :D

Hoppas du har det braaa :):)

Puss!

2010-10-28 @ 09:18:47
URL: http://sabrinas.webblogg.se/
Postat av: Anna

Naw vad söta dom är när dom äter sina chokladbullar. :D Nu passar ju tröjorna perfekt, vad kul! Det kommer säkert bli jättebra när du kommer hem också! Förstår att det kommer bli väldigt svårt att lämna, men du kan ju alltid åka o hälsa på dom :) Jag älskar plånboken! Tar upp den från väskan o kollar på den emellanåt, haha:) Den fungerar perfekt! :D Har fått många kommentarer för den! Vad händer för Malin i helgen då? Kram Anna <3

2010-10-28 @ 17:48:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0