Sjuka barn är inte kul! De skrämmer livet ur en..

Ja när jag vaknade imorse var jag tröttare än en gnu! Sen när jag kom ner så tyckte jag det såg konstigt ut. Var lite för ljust. Men ser ändå inget fören jag går genom köket och tänder lampan. Jo där sitter då Katie med Nic i famnen och hon ser helt slut ut.

När jag la Nic igårkväll så hade han lite rossel och andades tungt. Men jag visste inte om han hade haft det innan med. Eftersom det varit helg.. Men sen vaknade han vid midnatt och andades knappt, kippade efter andan. Så de har nebuliserat, låtit han inhalera ångande medicin var 4:de timme i natt och de har vi fortsatt med hela dagen.

Katie stannade hemma idag. Vi tog dem till doktorn och de fick mer medicin utskrivit. Dexter har början till öronflammation. Dexter vilade kanske 30 minuter till middag och det var allt, Nic fick 1½ timme. Men sen när han vaknade upp! Shit säger jag bara. Troddde knappt killen levde ju, som han kippade efter andan och han lät helt förstörd. Som dart vader i Stars Wars som Katie säger.. Men ja så länge han har färg i huvuder och på kroppen och läpparna är röda så är det ingen fara för livet ju. Eller hur, så ja så länge han inte blir Smurf Nic så är det lugnt..

Men komemr nog bli lite jobbigt imorgon. För det är ganska självklart att han vill vara med sin mamma när man mår dåligt. Så får se, kan få kämpa lite med allt möjligt imorgon.

Ska väl gå till torsdagens klass men inte fredagens. Vill inte utsätta dem för förmycket..

Jag ska snart göra mig lite i ordning innan vi ska äta mat. Silje ska komma och hämta mig efter hon ätit. Vi ska fixa en ny webbkamera till henne och kanske käka glass (i stora lass)! :) Vi gör bara sånt vy är grymma på ;) haahha 

Fick aldrig snackat med Mammsi idag :( Jag som så gärna ville det, men aja det får bli imorgon. För hon hann lägga sig innan jag var ledig för pojkarna la sig senare än vad de brukar. Men förstår Mamma, hon har ju inte sovit ordentligt på hela natten innan och hela omställningen. Imorgon måste hon upp tidigt så att hon kan börja äta. Eftersom allt tar sådan lång tid, hon kan itne dricka när hon äter. De måste göras separat och 1 deciliter ska ätas på 30 min inte 5 sekunder som man vanligtvis hade kastat in 1 deciliter mat i munnen! 

Stor förändring och omställning! 
Men resultatet kommer att vara värt det! 

Jag fick äntligen backat upp min dator igår, kändes skönt. Tänk om något skulle hända, det skulle förstöra mitt liv hahah .. Så nu är hela min dator uppbackad på min externa hårddisk :) whiiooo

Jag har även börjat jobba på Katie och Joels avskedsgåva.. Har lite olika saker på g.. 

Det är mycket nu, mycket.. 

Har även fått min "bror" Jonas till att fixa en sak till mig. Får se hur det ska gå. Men han är duktig han och kontakter hade han annars sa han ;) rolig grabb han. 

Nej folket, nu blir det till att fixa sig lite innan det är lite så halvt utgång i det fin fina höstvädret. Solen skiner och det är 16 hela grader VARMT! :)     

SAKNAR MITT HJÄRTA! ♥

Vill bara hoppa genom skärmen och ge honom en puss mitt på nosen eller pannan! Mina favvo ställen!

Kommentarer
Postat av: Mammi

Åh ville så gärna prata med digmed mitt hjärta, men kände mig trött o ville bara krypa ner i sängen o mysa. Det är skönt att vara hemma, men förstår inte hur jag ska hinna med att äta o dricka allt det jag ska få i mig. igår fick jag nog i mig 1 liter men det skulle varit 1,5 så jag är back...gick upp tidigt idag alltså 05.30 för att hinna säga gonatt till dig min sköna böna, men ingen Malin här....kanske du snart är hemma. Såg att du o Silje skulle mysa med glass i stora lass...åh den som kunde det...:-) Kanske en liten skopa någon gång sen men då gäller det att välja sin favo glass....:-) Eftersom det inte rymmer så mycket,Idag kommer mormor o morfar en liten stund..Igår fick jag så finna blommor av Ingrid o Bengt, Jonny o Christer o så den fina blomman från Aleris alltså den 1000 patientenva jag som blev opererad sen sep-2010/ 18okt2011.... Vi hörs nog av innan du ska nanna. Love you o du 11,5 kg ner...Yippie <3<3<3<3

2010-10-20 @ 05:48:04
Postat av: Hässleberga

Hejsan!

Ett tag sen vi skrev något men vi har följt dig ändå nu blir det ett uppehåll(pga censur) då vi ikväll flyger till Peking för att hälsa på en kompis och SHOPPA!!!

Det vet du ju hur det går till ;-)

Helén kämpa på det kommer att bli super bra!



Vi hörs

Kram

Martin, Kristin & Felicia

2010-10-20 @ 13:18:22
Postat av: Sanna

Vad har hänt med din mamma :o , Hur länge har du vart i USA nu ? och kommer du åka som au pair någon mer gång :)?

2010-10-20 @ 15:17:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0