You just need to LOVE BOSTON it's amazing

Hej gott folk. Skriver med ett amerikanskt tangentbord sa ni kommer inte fa nagra prickar over a, a och o hahha.
Men det ar battre an inget inlagg alls hoppas jag.
Sa Ryan korde mig till flygplatsen, riktigt snallt av honom! 

Flog till San Francisco och dar var jag helt lost! Nar jag kom ut ur planet sa fattade jag inte var jag skulle ga nagonstans.

Sa killen bredvid mig skulle till Australien sa han behovde hitta internationella terminalen. Jag fragade en pilot som hag hittade i korridoren. Men han var inte till sa stor hjalp. Men nar jag fragade sa horde ett yngre par och en man att jag skulel till Boston och de skulle de med. Sa vi hangde ihop, (ganska skont faktiskt, att inte vara ensam).
Sa vi tog oss till terminal 3 fran terminal 1 dar vi var fran borjan. Och de var en massa byggen sa de tog oss ett tag att komma fram och sa funkade inte taget mellan terminalerna saklart.. Men lite positivt var det anda, for vi skulle ju sitta i 5 timmar pa planet sa skont att fa rora lite pa sig. 

Val framme sa fick vi ga igenom sakerhetskontrollen igen! PALLA. Och da hittade inte killen sitt korkort sa vi fick fortsatta utan honom. Han letade och letade.. 
Jag gick och satt mig vid gaten och snackade lite med en aldre damfran San Francisco, riktigt trevligt :)

Precis innan vi skulle boarda kom killen som inte hittade sitt korkort. Han kom pa att han glomt de i planet uppe i bagagehyllorna.. Sa han overtalade sakerhetskontrollen/vakterna att han var han, och att han var tvungen att ga till planet som han precis landat med. 
Men dar fanns inga vid baggage uthamtningen, och ingen vid gaten. Tillsist fick han tva killar att slappa in honom i planet (vilket man kan vli arresterad for, ganska allvarligt har faktiskt) och han hittade sitt korkort. Och allt slutade lyckligt for killen. 

Och dar kommer vi pa planet, och vantar och vantar. Tillsist far vi besked om att vi maste avboarda och invanta ett nytt plan. For detta kunde inte flyga. Klockan var redan for mycket, halv 12, 12 pa natten. Jag hade tagit en somntablett och var orolig for att jag skulle sta och somna innan jag hade kommit ombord de nya planet.. Sa tillsist fick alla boarda en andra gang da, och vi kom ivag 1 1/2 timme senare. Sa jag landade halv 10 istallet for 8. Sa denna natt bestod av 4-5 timmars somn, man jag har klarat mig bra pa det. 

Underbara Hannah var sa snalla och motte upp mig pa flygplatsen, Sen tog vi oss in i Boston och hon visade mig lite, sa jag visste lite hur de sag ut och sa att jag kunde hitta lite sjalv. 

Hon akte hem och borjade jobba och jag tog tag i sightseeinget helt sjalv. Men kul har det varit, alskar Boston! Helt underbart fint, vackert! Jag gillar det starkt. Sa mycket gammalt, sa mycket nytt och det passar sa fint ihop. Vatten, parker, statyer och atmosfaren! 

Jag var sa himla trott i benen efter att ha gatt konstant i 5timmar och over hela downtown Boston. Sa jag sprang fran Public Garden till Norra delen av Downtown, till TD Garden dar jag tog taget ut till Hannah.  GRATTIS var det ja, konduktoren gillade nog mig :) Sa dar sparade jag 5 dollar, och ja sen till lunch at jag clam chowder soppa. SA FRUKTANSVART GOD! Vit kramig soppa med potatis och lok & fisk/skadjur...

Nu ska jag umgas med Hannah som har fatt ungarna i sang. Och de var sa sota, de hade ritat valkommst teckningar til mig, och Jackie hade ritat en i skolan till mig med. Sa sota! 
Hors nar vi hors. Kommer bilder nar jag kommer hem. Har sjukt manga bilder!  

   

Kommentarer
Postat av: Mammi

Härligt att höra att du har kommit fram. Ja du, du stärks av allt du får vara med om du är rena globetrottern...:-) ha nu en mysig weekend o ännu en gång hälsa tjejerna. Tack för att du tog dig tid att sätta dig vid bloggen. Blev så glad när jag loggade in mig o så en liten uppdatering. Love you o NJUT.......<3<3<3

2010-10-08 @ 06:53:11
Postat av: Anna

Håller med Helen, blev också jätteglad när jag såg att du uppdaterat! :D Lika kul o läsa varje gång! så många roliga upplevelser du får va med om!

Ha en fortsatt trevlig helg.. Stor kraam

2010-10-08 @ 12:36:33
Postat av: Peter

Och vilka upplevelser du får uppleva.. Och det bästa av allt äventyret är inte slut med detta.



Ha en fortsatt bra weekend i Boston med omnejd.



2010-10-09 @ 17:47:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0