Brandstationen, lunch, golf och mys!

Så idag for vi iväg till brandstationen i Dexter (jaaaaa, ni ser rätt, det är staden där Joel är uppväxt i. Och i Farfar Loren är brandstations chef för Dexter's kommun). Pojkarna fick köra brandbil, trycka på alla knappar. Testa hjälmar, spruta vatten från Jeepen och kul var det. De fick även sitta i en polisbil, de såg blinkande ljus, hörde sirener. För när vi skulle åka så fick de ett alarm och ryckte ut. Dock inte med de stora brandbilarna, men med akutbrandbilen.

Dexters brandbil i Dexter.

Grabbarna Yates..


Brandmannen Lee var himla snäll och fixade så pojkarna fick en riktig upplevelse..

Pojkarna fick ju spruta vatten som sagt!
Glada pojkar..

Blivande polis? Vem vet..

Första och sista gången vi vill se Nic i baksätet på en polisbil! Och ja en sak jag inte visste. Baksätet är inte ett vadderat säte, de är bara plast säten. Allt för säkerhet och så vidare..

Jag fick ju posa lite med. Och jag har faktiskt inte precis sett andra "icke" röda brandbilar.. Men detta är de nya och de är bevisat att de syns mycket bättre. Så denna färgen är mer en 10 poängare medan den röda är max en 9:a. Svårt val dock, de ska ju egentligen vara röda. Men denna limegröna är ändå cool..

"Give me five" med Lee the fireman.



Sen i eftermiddag tog jag en dusch, gjorde mig lite klar. Så vid 3 åkte jag och Loren till golfbanan. Så satt jag med Zaidee och checkade in golfare + jag körde lite golfbil ;)


När vi kom hem vid 5 tiden så tog jag över pojkarna med lite hjälp av farmor och farfar. Katie och Joel stack nämligen ut på datenight med mat och bio. De kan de väl vara värda tycker jag :)

Så vi mös med mat och tårta som var över sen födelsedagen. Busade, lekte och skrattade. ÅHHHHHH mina älskade pojkar. Som jag älskar Nic och Dex. De är helt klart de bästa!

Nej nu ska jag se lite på min film, som jag inte såg klart igår. Sen ska jag lägga mig. För imorgon blir det upp tidigt. Då ska vi till Ann Arbor och Joel ska visa sitt College, Campus (alla byggnaderna) och allt. Vi kommer hem till pojkarnas "vila middag", sen ska jag nog ta de lite lugnt på efttermiddagen. Då skulle nog de åka till ett äpple musteri i Dexter..

Hörs imorgon alla glada!

Tänker på dig mamma, kämpa på. Du klarar det fast det är tufft. Kämpa, kämpa kämpa. Tänk på resultatet! <3

Under natten till idag hände detta. Det var dock väntat, men vaknade ändå upp av blinkande ljus i mitt rum och knall.. Katie, Joel och Zaidee sov igenom det, hehe. Roliga typer de där ;)

Kommentarer
Postat av: Mammi

Vilken upplevelse pågarna har fått åka brandbil, polisbil...Åh söta Dex har en hel stad uppkallad efter sig...t.om. sitt namn på brandbilarna...hihi Jasså nu har du lärt dig köra golfbil med du kommer att ha så mycket med dig hem i bagaget hjärtat...Ha det bäst o här kämpar vi på snäckan min. Love you min jordgubbssprängda bakelse...<3<3<3

2010-09-23 @ 09:33:18
Postat av: Anna

Vilka härliga bilder! pojkarna är något av de sötaste som finns! kram Anna

2010-09-23 @ 16:07:59
Postat av: Anna

Vad cool Dexter ser ut när han sitter i bilen o så söt Nic är när han ska känna på vattnet, på filmen! :D

2010-09-23 @ 16:11:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0