Ohh what an amazing wednesday it has been

Hej alla glada. Idag har jag haft en toppen dag med mina kära hjärtan, Nic och Dex. De är bara helt för underbara. Älskade pågar. Usch, hur ska jag klara mig utan dem om någta månader? Det kommer vara en av de svåraste sakerna i mitt liv att lämna dem och lämna mitt nuvarande liv. Ett liv som jag så mycket älskar men samtidigt inte vill leva resten av mitt liv.
Allting måste ta slut, allt måste gå vidare, förändras och försämras och även förbättras. Alla beslut vi tar, alltid vi väljer att säga ja eller nej till formar oss som människor. Jag vet att detta inte är mitt framtida liv, jag vill studera, lära mig, resa och skapa mer erfarenheter. 

Jag vill leva livet! Och jag kan ju inte mer än att försöka och göra mitt bästa. Kämpa för mig själv helt enkelt. 

Denna dag tog mig och barnen till biblioteket på läs-stund för cirka 2-4 åringar. Där var packat med föräldrar, far och mor föräldrar och barn. 

Efter det åkte vi hem, lekte lite och sen lagade jag mat till dem. De åt med glada miner och gillade lunchen. Det gör hela min dag, om de äter duktigt så mår jag bättre på eftermiddagen med. Jag känner mig mer tillfredsställd och att jag gjort det jag förväntas göra. 

Det har varit varmt idag, 19-20 grader och vindstilla, inte så soligt dock. Men såklart när jag skulle ta ut barnen på en tur, trodde jag ja. Nej då började det småregna så jag valde att vara inne med dem istället. 

När jag slutade tog jag detl lite lugnt, kollade runt lite, svarade på mail. Läste mail..
Sen gick jag ner och lagade Macaroni & Cheese, stekte hotdogs och kokade ärtor/morötter. 

Maten blev uppskattade av alla, stora som små. Och jag tror att både Joel och Katie åt STEKT KORV/HOTDOG för första gången i deras liv. De blev chockade över detta, antingen äter man de grillade eller kokta! ÖÖÖÖHHHH kokta är ju det äckligaste som finns! FY för det! Nej stekt ska det vara.. 
Men de gillade det och åt med god aptit, så inte mig emot. 
Men kul att se, alla är vi olika. 

Vi pratade om resan till Michigan som går av nu på fredag förmiddag. Lite om packning, väskor, hur allt kommer gå till och vara där osv. Ska nog bli kul, och jag ska ha med mig datorn + 2 böcker som jag ska försvinna in i. 
Har sparat en som verkar riktigt bra och sen skickade mamma en till mig med som jag läst några sidor i, den verkar också bra. 

Ikväll efter jag lagat mat besämde jag mig för att sätta fötterna i badkaret så de kunde mjukas upp lite. Sen filade jag av typ halva fötterna hahah och klippte min inväxta stortånagel som är helt inflammerad och dödar mig med smärta!

Jag fick pratat med Maria och Anna, fick se och hört vad de köpt på sin shoppingtur idag.
Imorgon ska de till Disneyland, tror de kommer gilla de starkt och bli positivt överraskade.

Och jag har läst igenom 2 buntar med papper inför pojkarnas skolstart imorgon. Tog lite tid om jag säger så. 
Klockan är snart 20.00, vilket måste ju betyda att ett bra program borde starta på någon av mina 100 kanaler. Så kanske ska sluta skriva nu och ta en timmes tv tittandes. Jag är ju inte så bortskämd med tid för att titta på tv. 

Och ska även svara på Sannas frågor:
Här där jag bor på västkusten (vi har Pacific Time) är det 9 timmar skillnad, men det är allt mellan 6-9 timmar skillnad, beroende på var du bor i USA. USA är stort!

I LA såg vi faktiskt några kändisar, inga så precis jättekända kanske. Men på Universal Studios såg vi en show, och där var alla skådespelare och de hade medverkat i bland annat, Grey's Anatomy, CSI osv. 

Jag hade inte internet när jag flör hehe, jag fuskade. Jag skrev färdigt inlägget i word och postade det sen hemma. Men man kan betala för internet på planen. I alla fall på inrikesflygten i USA :) Så det hade inte behövt vara omöjligt.

Nej nu är kl 1 minut över 8. Dags att kolla tv:n för någon smaskig show! 
Imorgon ska jag packa, kanske lite idag, får se. Katie ska vara hemma imorgon och packa och fixa lite, Joel ska jobba hemifrån och vi ska alla åka till pojkarnas första skoldag. Sen ska jag träffa Silje innan vi ska till Spotted Cow och träffa tjejerna imogon kväll.. Sen åker vi på fredag! Ha en toppen torsdag, snart helg alla glada!!!!

Stort leende till er alla!

 

    

Kommentarer
Postat av: Mammi

Ett stort leende tbx till dig, för ett leende på läpparna får jag varje gång jag läst din blogg mitt hjärta. Det kommer att bli en upplevelse resa till Michigan det vill jag då lova. Kul att träffa Loren o Saide igen....Du trivs ju med dom...:-) Ha det bäst o natti natti.Love you min hallonbakelse...

2010-09-16 @ 07:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0