Sightseeing med Loren och Zaidees b-day + bilkörning

GRATTIS PETRA, du kommer bli en toppenförare i snöovädrena och i ösregnet. Halkan avklarad, bara två stora moment kvar. Kom igen nu! :) ♥

Så till dagen då ja. Jag gick och la mig sent igår, tänkte att jag skulle sova ut imorse då. Men ack nej så fel jag hade. Även denna dag skulle jag pallra mig upp vid 6 tiden (Everett, Seattle tid) 9 Michigan tid. Jag kom inte i säng men ändå var de upp på sightseeing turer. Loren skulle två ärenden och det ena vad hos Zaidee på hennes kontor i Ann Arbor. Sen kunde han ta mig runt och visa lite. Så ja, jag skyndade mig och vi kom iväg. Huvudet dunkade, ögonen gillade INTE det starka ljuset och ja ganska så väck var jag :)

Men man får ta chanserna man får, jag kommer inte uppleva detta så många gånger. Sova kan jag sen, ellerhur?
Glöm aldrig det, ta chanserna ni får. Ni kanske inte blir tillfrågade igen eller missar något helt fantastiskt. Ett litet tips bara.

Jag blev introducerad för hennes arbetskamrater och sen åkte vi till Ann Arbor, där Joel gick på College. På University of Michigan, de är cirka 42.000 studerande. Så ganska många.

Jag fick se Detroit :) WHIIIIOOO. i Detroits ishockey team spelar bland annat Henrik Zetterberg, Johan Franzen, Mattias Ritola, Tomas Holmström och Joakim Andersson :) Så ett par stycken.. Går bra för dem med, Go Detroit Red wings! Såg deras hockey "stadium/arena", såg Detroit Tigers Baseball teams stadium, såg även Ford Field, hem för Detroit Lions football team.

Jag såg Detroit down town, var fruktansvärt nära Windsor, Canada. Bara en lite båtfärd över kanalen, eller tagit en av 2,3 broar över. Men vi hade inte våra pass och papper med oss. Annars hade jag kunnat vara i Kanada idag. Men nope, tyvärr inte. Men var nära i alla fall. 

Jag åt på en av USA's första Diners, eller ja franchise fastfood. Big Boy och de är kända för sin dubbla ostburgare. Så den fick det bli med pommes, även för Farfar Loren.
Mycket god får jag då säga!!!

Här kommer lite bilder, eller ja säkerligen ganska många från idag. De har blivit några stycken.

Gamla biografer som fortfarande hänger med..


University of Michigan färgad buss

Ska dit med Katie och Joel och pojkarna i veckan och kolla mer noga på campus och stadion. Det är den 3:e största stadion i världen med sina 109,000 platser men har slått rekord med 113,000 åskådare + musikanter/band medlemmar. 

Ett historiskt, gammalt vattentorn. Loren sa att jag skulle ta en bild, sen när jag frågade varför sa han att han inte visste. Bara att det var värt att ta en bild på. Så får väl göra lite forskning och se om det var värt det.

Tyckte bara att det var lite kul. Ladies Library, flick/kvinno bibliotek.


Fabrik som gjorde bomber och annat som skickades till andra världskriget och Henry Ford hade nog lite att göra med det tror jag. Det är även precis vid en flygplats och därav de gamla planen ni kommer se nedan..



Sen åkte vi till en av de 5 stora sjöarna, great lakes. De är gigantiska sjöar med sötvatten, här kallat fresh water. De är stora som hav, du kan inte se över dem, RIKTIGT massiva.


Så den som är mörkast övanför är den jag besökte idag, den minsta Lake Erie.


Restaurangen jag berättade om innan..

Jag och big boy och deras berömda dubbla ostburgare.

Detroit, Michigan.

Var riktigt nära Canada ju.. Bara en liten bro i mellan.

Red Wings arena..

GM Renaissance, shopping, dining, playing, staying and touring. 

Windsor, Canada

Fortfarande Renaissance Center


Detroit Lions statium, american football

The home of the Tigers! Baseball

En bro som de skulle ta bort, men alla röstade för att den skulle vara kvar. Så de är den och lite sådär småkänd. Fin i alla fall..



Övan var då alla bilder sen min guidade tur.
Här nedan kommer några från kvällen med pojkarna. Och första gången i deras korta liv som de körde bil, med växelspak (olika hastigheter + back) och gaspedal, ingen broms dock! Gick hur bra som helst, Dexter ägde. Nic gillade inte det lika mycket, men han gillade att åka. 
Så se och njut av våra härliga pågar, som vi alla älskar!


Zaidee fyller år imorgon , så vi firade henne lite idag. Sjukt god glasstårta från Baskin and Robbins. Fick äntligen smaka en av dem!

 
Grandpa Loren, Reid, Dexter och Nicholas.


Så, äntligen är jag färdig. Detta inlägg har minsann tagit mig 2½ timme! Så hoppas det var värt det! :)

Ha en bra dag! Jag ska krypa ner i sängen och fortsätta kolla på min film nu. Hörs imorgon

Kommentarer
Postat av: Mammi

Du vet hur man ska bli frestad både med hamburgare, pommes o en kall cola och sen hade man ju gärna satt tänder min i den ljuvligt härligt smaskiga goda tårtan....hmmmm men där är nog många kalorier i den. Men njuter av bilden för då går man inte upp i vikt. Vilken upplevelse det har varit idag,vad gulligt av Loren i Saaide att ta med dig på en trip. Härligt väder.... Hoppas vi hinner skypa en snutt i morron ...Natti natti Love you min hallonbakelse....

2010-09-21 @ 06:48:09
Postat av: Lena

Det är absolut värt det. Du är en flitig bloggare och det är kul för oss här hemma och följa dig på dina äventyr. Alltid lika kul att läsa om. Pojkarna är ju för söta, härliga filmsnuttar. Kram

2010-09-21 @ 06:56:04
Postat av: Anonym

Helt klart värt det. När pojkarna kör bil och skrattar, så sitter jag med ett stort förnöjsamt leende på läpparna. Way to go Malin. Kram!

2010-09-21 @ 10:06:07
Postat av: Anna L

Det är alltid lika kul o läsa din blogg. :D uppskattas alltid varje gång du uppdaterar! :)

Pojkarna är såå otroligt söta. Tårtan ser rikigt god ut, den skulle jag vilja smaka!

Har precis läst igenom allt från den dagen vi kom! Så roligt vi har haft de!Massa spännande utflykter och massa shopping. Synd att det gick så snabbt bara. Saknar USA o dig redan! Vill tillbaka!

Hoppas du får en fortsatt trevlig vistelse i Michigan! Massa kramar Anna <3<3

2010-09-21 @ 12:13:27
Postat av: PETRA

TACK BÄSTA SYSTER!

gud vad jag saknar dig, och er!

dexter är för söt när han kör den, de lilla livet.

ser ut som du har det jättebra, och kul!

Hoppas du ahr det bra i Michigan, och att det går bra med katterna endå :)

Hälsa alla, och jag tänker på dig lika mycket som du gör på mig.

fick böter igår i anderslöv för jag cyklade utam lyse :( 750 kronor!!!! åårh!

Jag älskar dig

2010-09-21 @ 16:50:12
Postat av: Christine

LOVE MICHIGAN!



Där du är nu, ligger inte det ganska nära Sammamish?! :)

2010-09-28 @ 12:32:41
URL: http://missnaenfeldtinusa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0