SPÄCKHUGGARE ÄR HELT UNDERBARA VARELSER!

Så idag bar det då iväg till Anacortes, 1 timme norr om mig. Så cirka 2 timmars körning från Vancouver. Där fick vi checkat in, handlat baguetter som blev frukost/lunch :) HAHAHAH.

Sen var det typ OMÖJLIGT att köra fel eller vilse till hamnen där vi skulle åka ifrån. Men gissa vem som lyckades med det omöjliga, jo Cattis och Angis! Mina kära virrehönor.

Sen kom vi iväg och solen strålade och det var varmt! Vattnet var klart och sådär grönt med blåa toner. Fint alltså, inte som i Smyge som Maria sa! Där kommer fan inte båtar in eller ut för den delen heller haha. (Där jag bor för er som inte känner mig, mkt tång och skit där i en hamn nära mig).
Så nu får ni njuta av lite bilder och en film!


Det var lite kallt då och då. Blåste som sören..Men vi hängde lite läpp bara, sen blev det mycket bättre..


Ja vad gör man inte i 2 timmar om fottar och dummar sig. Vaddå fåglar och sälar. De har man ju sett, vi skulle ju se späckhuggare. Och det var inte fören ett par timmar framåt.. 


♥♥♥


Ja vädret var fint när det behövde i alla fall..:)

Titta på molnet nedan, det ser lite sådär ut som USA tycker jag, ja fast minus florida kanske haha.


Här är de äntligen!! Späckhuggarna, det var riktigt, ja jag vet inte vad. Jag är UTAN ord. Helt otroligt, vilka djur och så fina. Där stod jag och kämpade med att få bilder, man visste ju aldrig riktigt var de skulle dyka upp och ett par gånger fick jag pirr i magen. Det var så ofattbart, men ändå så verkligt. OBESKRIVLIGT var ordet..

De showade lite, såå himla kul. Var inte så mycket dock, men lite.


Totalt på hela dagen såg vi 8-9 stycken. Det var två olika grupper och de inkluderade mormor, pappor, mammor, syskonbarn och barn. Det var mycket intressant..


Nej som sagt, en otrolig tur! TACK ALLA MINA HALLONHJÄRTAN! Jag hade en amazing day♥

När vi kom hem så fixade vi oss snabbt, sen åkte Jag, Anna, Maria och Silje till biografen och såg Going the Distance. Riktigt bra! Kul och romantisk. Skrattade en massa, sådan torr humor ni vet. Går ju inte att låt bli, det var ingen sådan löjlig humor så det var positivt!

Nej nu ska jag nanna, klockan är för mycket redan. Imorgon blir det STOR shopping som gäller! Det är internationella shoppingdagen för oss!! Ha det bäst!

Kommentarer
Postat av: Mammi

Skepp ohoj...vilken härlig dag ni har haft med fint väder o allt...:-) Förstår att det var en häftig känsla att få uppleva dom i det vilda.Love you o natti natti ha en skön prinsessesömn för imorron är det svartbälte i shopping som gäller hahahahah

2010-09-06 @ 08:50:48
Postat av: Peter

Tur det var lugnt så att ni inte var sjösjuka. Ni lyckades få med späckhuggare på bild också. Nu misstänker jag att det blir VM i shopping 

2010-09-06 @ 09:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0