Adam är här

Så har även vår lille gosse kommit till världen. Den 121207 kl 17:13, 3555g tung och 50cm lång. Världens finaste kille! Vi är himla lyckliga och vår Adam mår bra. Vi åkte hem från BB i Ystad igår eftermiddag. Blandade känslor, mest positiva såklart. Men är tryggt och skönt och man blir ju omhändertagen. Får mat serverad och service. Lugn och skön miljö. Verkligen trevliga barnmorskor och undersköterskor. Nu är det full rulle. Man håller på att landa i allt nu. Är en omställning, helt klart.. Tvättmaskinen har gått varm sedan vi kom hem. Tvättlappar, handdukar som bandats eller kissats ner, andra tyger som använts vid (sjukt) läckande bröst och ett par klädesplagg som blivit ner kissade.. Vi har helt enkelt haft fullt upp om man säger så.. Fått gjort lite här hemma med. Tömt diskmaskinen, diskat upp, tvättat (som sagt), städar toaletten, plockat undan (var uppställt med saker, sånt vi inte hann fixa innan vi åkte till förlossningen). Imorgon ska jag ta tag i dammsugaren tror jag;) den behöver sig en tur.

Andreas är amazing! Kan verkligen inte önska mig någon bättre man i mitt liv. Ställer upp, fixar och donar. Tar hand om mig. Finns för mig när jag behöver honom som mest. Behandlar mig så otroligt fint nu efter förlossningen. Vilket team vi är, du och jag<3
Älskar mitt liv med dig och Adam... Vi har så mycket att se fram emot.

Glömmer bort att det snart är jul. Vi ska nog fixa en julgran i helgen. Mysigt! Annars går dagarna åt att läka och ta hand om en ömmande kropp och sjukt ömmande bröst som är större än jag någonsin kunnat tro att jag kunde ha (och hårdare än hårdast). Men det går över det med. Jag mjölkar på för hand så släpper lite av spänningarna. Hoppas svullnaden snart går ner dock.

Är trött som en gnu, ska försöka vila en timme nu innan det är dags för amning igen. Sen blir det sova för natten. Skönt att få sova i sin egen säng! Den har varit saknad.

Och anledningen till att jag inte bloggare för blogg.se appen inte funkat. Himla störigt.. Men idag så;) lägger upp någon bild på lite fina saker Adam fått hittills imorgon. Denna fina bukett fick vi av mamma/mormor.


Kommentarer
Postat av: Alexandra (blivande mamma)

Åh stort grattis :-)

Svar: tack alexandra, hoppas din lille ockå tittar ut snart!! lång väntan, det är hemskt på slutet. så nära men ändå såå långt bort..
Malin Persson

2012-12-11 @ 21:01:55
URL: http://allexious.blogg.se
Postat av: Amanda

Åh vad mysigt. Stort grattis till er :)

Svar: tack ja äntligen kom han ut :)
Malin Persson

2012-12-11 @ 21:27:08
URL: http://amandalemland.blogg.se
Postat av: Gunnel

Välkomna hem med ert lilla knyte Adam det är ett fint namn grattis och kram från oss i Staffanstorp

Svar: tack gunnel :) hälsa tillbaka till alla!
Malin Persson

2012-12-11 @ 22:58:28
Postat av: Inger

Stort grattis till alla tre!

Svar: tusen tack :)
Malin Persson

2012-12-12 @ 02:18:42
URL: http://sweetbabyboy.blogg.se
Postat av: Sabrina

Stort grattis till dig Malin! Du kommer vara en så bra mamma! Visste att det skulle bli en pojke :) stora kramar till lilla familjen!

2012-12-13 @ 00:54:37
URL: http://Sabrinas.webblogg.se
Postat av: Sabrina

Kan du inte skriva en förlossningsberättelse? :D såå nyfiken på att veta :)

2012-12-15 @ 16:38:40
URL: http://sabrinas.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0