Första advent 121202

Då är det första advent idag och nu ska jag tjata igen och säga att imorgon ska ju får älskade Knatte titta ut. Men det känns väldigt långt bort. Så får väl se :)
 
Jag tycker han/hon kan komma nu i veckan. Det hoppas jag på i alla fall.
 
Idag har vi tänt advetsljuset (fast vi fuskat lite innan), ätit från vår chokladkalender, sett på julkalendern och ätit pannkakor! Riktigt mysig första advent än så länge. Ska ner till stan sen där det är julskyltning, gå en liten runda. Det brukar inte vara så jättemycket, men hör ändå till. Kul att träffa lite folk och få lite julstämmning :)
 
Ska snart hoppa in i duschen och starta dagen.. men drar mig haha. Är alltid väldigt skönt när man väl är i duschen, men att föna håret, smörja in kroppen och platta håret är inte lika kul (inte som ett gravidsvullo, mina händer och fötter är svullna, känner mig lite smått uppblåst!).
 
Ska nog även dammsuga idag och kanske fixa upp något litet julpynt till.. eller så kanske jag pyntar lite mer imorgon.. Får se vad jag känner för.
 
Igår åkte vi ut och lämnade lite adventsbullar och muffins till Svärmor och Leif, Svärfar och Monica, till Svägerska Annie och Peter. Väl hemma så hade vi såklart (dumma som vi är) låtit våra nybakta frukostbullar stå ute i påsen på diskbänken. Och när vi kom hem hade Katt bitit och tuggat på 8 utav 10 st.. J'VLA KATT!! Så vi kom till att få vars en ynka bulle till frukost idag.
 
Så jag fick lösa det med att göra amerikanska pannkakor som utfyllnad. Blev riktigt gott.Lite extra lyxigt.
Nej vad säger ni man kanske ska ställa sig i en iskall dusch och försöka avsvullna?! Ska starkt fundera på det..
 
Ha en trevlig advent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0