Säger bara, oj oj oj oj

Här hann vi med en himlans massa idag!
 
Vaknade supertidigt som vanligt, såg på julkalendern och åkte sedan till maxi!
 
Handlade lite till dagens bakning och till dagens och morgondagens middag.
Blir hemmagrillade kamben (revbenspjäll som vi snart ska marinera) med potatisgratäng. Och imorgon ska vi laga egen ärtsoppa (sån gul god ni vet med fläsk och senap, mumma) . Sen orkade jag inte stå och fixa pannkakor eller eller plättar, så köpte några färdiga plättar vi kan värma efter soppan. Det hör ju faktiskt till!
När vi kom hem från maxi satte Andreas igång med sina frukostbullar, blir till att leverera några till hans Pappa och Monica, Mamma och Leif och Syster Annie och Peter så de har bullar till frukost imorgon.
 
Är en tradition som svärfar Allan startat för sådär 1 1/2 år sedan. Så varje lördag och söndag får vi nybakta bullar från bagarn levererade utanför dörren! Lyx! Så imorgon ska vi betala igen en yttepyttedel med våra hembakta bullar:)
 
Sen när Andreas var klar så fixade jag lite nya chokladmuffinsar med hallon/banantopping. Ser riktigt mumsiga ut de med. Och sen gjorde jag mina godaste kanelbullar någonsin. Det sa även Andreas. Dessa blev mycket fina och supergoda (japp jag har redan smakat en)!
 
Nu är allt undanplockat, i kylen och i frysen. Så de bara kan tas fram.
 
Passade på att blogga lite nu då Andreas åkte iväg och skulle bli klippt.
 
Knatte är som vanligt, rör sig som vanligt. Och jag känner mig som vanligt. Så ja ska bli kul att se när han tittar ut. Som sagt, har mitt hopp i andras berättelser. Där de knappt känt något innan det helt plötsligt från ingenstans satt igång. Det är min tro och mitt hopp. För nu vill jag inte vara en tjockis längre. Är svullen och inget är riktigt kul längre. Inte kul att se sig i spegeln, inte kul att duscha allt är tungt och jobbigt. Nu räcker det!
 
Knatte du har två dagar på dig ;) Kolla själv ovan.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Oj vad smarrigt med alla dessa bakelser!:)

Svar: ja snart får det vara slut på det då det är gravidkilo som ska bort.. men de f¨r vänta till efter jul ;) hehe
Malin Persson

2012-12-01 @ 19:48:08
URL: http://vardagssaker.blogg.se/
Postat av: Anneli

man är nästan mer sugen på godsaker såhär efter förlossningen, haha... men det får man unna sig, jultider som det e och allt ;-)

2012-12-02 @ 16:47:17
URL: http://vardagssaker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0