Sista BM besöket?!

Haft on i svanskotan, och de har strålat ut i skinkorna (fast inne i benen/skelettet liksom) och känt mig helt vingabröten, som jag har träningsvärk på något konstigt vis. Svårt att vända mig i sängen nu de senaste 2 nätterna... sovit ännu sämre än innan..
 
Men bara att bita ihop, skönt att veta att man inte behöver jobba ... då ska man inte klaga.
 
Andreas och jag hade en mysig morgon. Blev lite sovmorgon för honom. Åt frukost till julkalendern. Hade tid hos barnmorskan 08.15.
 
Urinet var ok, helt blankt. Inget protein eller annar skumt.
Blodtryck: 110/75
Knattes hjärtljud. 140cirka.. lite högre än normalt.. Men helt okej och allt lät fint.
Eftersom jag är i 40+0 idag, en dag över BF så frågade hon om jag ville att hon skulle känna om något hänt, eller hur läget var just nu. Vilket jag "gärna" ville, hade tänkt fråga henne själv endå om hon velat in och pilla lite och se om något hänt..
 
Eftersom man själv inte vet mer än att man känner tryck, sveda, stramningar och ömt bäcken. Så skulle det liksom kännas skönt om man fick något litet bekräftat.
 
Så in med ett par fingrar, var öppen 1,5cm cirka.. BM kände på Knattes huvud (klappade honom/henne lite), sa att han/hon låg långt ner. Hon drog lite med fingrarna eller kanske bara ett finger, (vet faktiskt inte hahah. Försökte inte tänka för mycket på det) på hinnorna/forsterhinnan. Så hon retade till det lite, kan göra att det sätter igång eller inte. Men ja skadar väl inte.. Kände lite mer när jag kom hem, en får se om det gör susen eller inte :)
 
Efter hon pillar lite var jag öppen 2 cm. Så alltid något ju.
Vi fick bokat en tid nästa vecka, så tisdag den 11dec, men vi hoppas väl på att inte behöva träffa henne då. Men är verkligen inte omöjligt. Andreas är trött på det nu. Han vill att Knatte ska komma ut, han var nog lite besviken, han skrev inte ens in tiden ;) söte gubben, han längtar verkligen efter Knatte. Han vill att han/hon ska komma ut snart, NU !
 
Litet instick-
Har mer sammandragningar nu än innan.. bådar gott haha.
 
Har fått plocka undan lite, tömma diskmaskinen (hur kan den vara full i princip varje dag haha, sjukt) tvättar lite och så ska mamma komma och äta lunch med mig . Maten är redan avlevererad, så ska bara värmas.
 
Det är också min duschdag idag hahah, varannan dag är det tvättdags av denna just nu smärta kropp ;) Får se om jag kanske ska hoppa in i duschen nu eller om jag ska vänta tills i eftermiddag.. Borde ta mig i kragen och göra det nu när jag bloggat klart.. Blir väl så.
 
Snön är borta nu, höll i en dag, som det brukar såhär års nere i södra skåneland. Skönt, men alltid lite mysigt med vitt utanför fönsterna. Dagen blir så mycket ljusare, inte lika grådaskiga..
 
Höres lite senare, nu kallar duschen på mig ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: • Amanda •

Spännande snart dags då :-)
Min bm gjorde också det två dagar senare gick vattnet så hoppas er knatte kommer snart jag gissar på en kille!

Kram

Svar: ja de hoppas vi på.. man vet ju inte om de hjälper något alls.. men är det moget så kanske de hjälper lite. jag hoppas att något händer idag eller imorgon.. iaf denna veckan.. du gick ju också länge och väntade ... jobbigt när det är så nära men ändå så långt bort.. ..ska bli kul att se.. vi tror med på en kille ;) kram
Malin Persson

2012-12-05 @ 07:02:32
URL: http://anpluscj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0