Ute på tur själva

Hann minsann inte blogga igår. Känner egentligen inte att jag har riktigt tid idag heller men jag slänger iväg något litet i alla fall..
Igår var Andreas och jag med Adam hos en fotograf. Och ja om jag säger så att det kunde ju gått bättre ;) haha. Var där i 3 timmar, allt ska va lugnt och han skulle komma till ro och sova efter jag ammat honom så vi kunde fota i lugn och ro. Men ja så blev det inte Ada somnade aldrig ordentligt. Han bajsade ner två vita filtar (som kommer vara riktigt svåra att rengöra om de ens kommer bli fläckfria) och kissade ner hennes vita fotoduk.. Men någon liten bild blev där . Men vi ska komma tillbaka efter nyår och ta lite fler bilder. Eftersom det knappt blev några denna.. Så vi får ett nytt försök :)

Blev så glad och smånöjd med mig själv. Adam har hittills bara sovit i vår säng och jag vill inte vänjs honom för mkt vid det. Men det är ju så mysigt och även bekvämt.. Men igår sov han kvällspasset och morgon/förmiddagspasset i sin egen säng. Och jag sov mkt bättre jag med.. Man är liksom inte rädd för att rulla över sin lille skatt.. För han ligger lugnt och tryggt i sin säng..

Idag åkte Andreas till jobb vid halv 11. Jag passade på att dammsuga, tömma diskmaskinen, diska upp, skriva i adams namn på skatteverkspapprena så de kunde skickas i väg, tog hand om mina orkideer medan lille pissenisse (kissar ner skötbordet minst 2ggr om dagen) låg och sov. Kändes skönt att hinna med lite i hemmet med. Sen efter amning var vi redo för en tur med vagnen ner till vårt lilla köpcentrum "stan". Köpte kräm till bröstvårtorna (de är lite såriga och ömma), köpte även en salva till Adam då han är så torr, mest p händer och fötter. Fjällar en massa.. Träffade hur många kända ansikten som helst och slutade med en chokladboll och en smootie på espresso house med Sofie och lilla Alice, Jessica och lilla Ebba.
Kändes skönt att komma ut en sväng. Hade dock sjukt ont i magen på vägen hem.. Fick håll, som om jag sprang. Kroppen är minsann inte ok än, men blir bättre och bättre.. Värker och stramar i en masa kropps- och skelettdelar..

Men det är klart, tar ju 9mån för koppen att förbereda sig. Så tar ju inte bara en vecka eller två att återhämta sig och återgå till "normala" .. Tålamod..

På kvällen åkte vi till Rickard och Jessica, och Adam fick jättefina kläder, en randig body, jeans, dregglis (dregel lapp) och strumpor.
Idag kom Anna, Maria och Lena på besök, då fick vi en jättefin amaryllis i en glascylinder och Adam fick även en fin tenniströja/body och fräcka randiga byxor från Polarn och Pyret, tossor, mössa och skallra. Tusen tack alla!!

På posten fick Adam idag ett presentkort av Sven och Lena plus en body från Laura i Australien (Laura var aupair i samma familj som jag var, hon var aupairen innan mig). Andreas gubbar på jobb hade fixat lite saker de med. Adam fick en lekmatta, marackas och en gålåda (ser ut som en låda han kan skjuta framför sig, lära sig att gå och förvara saker i). Mycket fina saker..

Nu ska jag hoppa i säng. Dödstrött, men måste få vår älskade pojke att somna ordentligt först. Andreas gör ett toppenjobb just nu. För Adam ser ganska sovandes ut på hand bröst.

Godnatt, imorgon är det BVC besök på eftermiddagen.. Ska bli spännande att se hur mycket Adam lagt på sig..

Och just det ja: Adam bajsade utanför blöjan för första gången idag. Så body, byxor och Andreas tröja blev saffransgula (passande till jul tänker kanske ni) hahah . Men var väl sådär charmigt.. Så de kläderna ligger i blöt och får bli tvättade ordentligt imorgon..


Kommentarer
Postat av: Mormor/Mammi

Åh va fina saker ni får till honom, ingen dubblett ännu tur att mormor oínte han till Malmö för jag hade titta på den gålådan med Groda till honom. Vad gulligt av Andys arbetskamrater att lägga ihopa. Ibland kan verkligen killar också få till det. Ha en bra dag o idag kommer Cattis hem äntligen :-)

Svar: Ja riktigt fina saker och nope inga dubletter än..
Malin Persson

2012-12-19 @ 08:16:43
Postat av: Moster petra

Vad fina saker!! :)

Svar: Jättefina :)
Malin Persson

2012-12-19 @ 18:34:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0