Barnmorskebesök avklarat

Då var kanske sista BM besöket idag. I får se nästa tid är 4december (dagen efter beräknat ankomst). Så får de om vi ska till mödravårdcentralen en sväng till innan förlossningen..

Mitt blodtryck 110/70 (som vanligt)
Knattes hjärtslag 138 (brukar ligga på 135)
Hb-värdet (järnvärdet) 127
Viktuppgång 18kilo cirka
Sf mått (livmoderns längd) 35cm kan inte växa mer. Bara på bredden nu!

Bebisens huvud hade trängt längre ner i bäckenet. Den gör helt rätt alltså ;) och har ju varit fixerad länge.

Sen åkte vi hem och lagade vitlök/chilifrästa räkor med svamptortellini :) blev riktigt gott.

Var trevligt att träffa alla kollegor på jobb idag. Saknar er faktiskt :) lämnade av lite kakor till dem med. Det är fem värda ...

Sen åkte Anna och jag till Emporia. Så nu är Alice födelsedagspaketer helt fixade och köpte även paket till en annan liten grebba som också fyller 1 inom kort. Skönt att ha det fixat med!!

Och så köpte jag den älskade parfymen till älskling. Slog in den när jag kom hem så han inte skulle misstänka det lika lätt. Och han blev jätteglad (ville jag redan visste att han skulle bli), men det var kul. Så denna kväll blev där räddad.
Imorgon kommer äntligen dagen jag längtat efter!!!

JAG SKA KLIPPA OCH FÄRGA MITT HÅR. Whoop whoop

Ska till Ingrid och Bengt någon timme innan och snacka lite. Får slå två flugor i en smäll när man ändå ska till Anderslöv.

Sen på onsdag kommer en kille och kopplar in larm. På torsdag ska jag ha frukostdejt med "svärmor" Monica och så kommer Lisa på middag på kvällen.

Fullt ös medvetslös :)

Nu ska jag kolla lite tv och mysa med gubbe. Snart sängen ju...


Kommentarer
Postat av: Riccie

Tycker de e lite komiskt att vi båda två har BF 3/12! ^^, blir spännande att se vem av oss som får närmast utsatt datum =)

Svar: ja, riktigt kul. jag tycker att den kan minsann komma ut nu hahah
Malin Persson

2012-11-19 @ 21:59:44
URL: http://knoddensmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0