En överraskning till--> babyshower

 
5:e november 2012
 
Igår tog jag och Andreas oss en snabb tur till Emporia. Hade lite små ärenden att uträtta. Köpte julklapp till min syster och Andreas köpte ett par byxor. Sen hem igen, snabba ryck. Åkte hemifrån 10:21 var hemma igen 12 lite över 12... Effektiv shopping :)
 
Sen var vi ju bjudna till svärmor Aino och Leif på fika kl.15:00. Jag plattade till håret i hästsvansen lite och tog på lite smink till. Andreas tar med sig kameran och jag tänkte kryss i taket (det brukar aldrig hända). Vi skulle in om och lämna en konjaks skvätt som Björns bror hade glömt för en månad sedan hos oss! Jag tänkte, herregud. Var snålt, han hade minsann tur att jag inte kastat ut det lilla som var kvar och källsorterat flaskan. Men men.. Iväg for vi.
Knakade på hos Anna och Björn. Anna öppnar dörren, skumt tänkte jag. Jag hade nämligen fått för mig att det var bara Björn hemma. För bi fick inte komma in vanliga ingången utan bara den mot gatan, för där var inte städat (och då kan ju inte Anna vara hemma, självklart ju haha). Sen när dörren slås upp och jag går in är där en massa människor där! Herregud, vafan nu blev jag sådär grundlurad IGEN. Där var svärmor Aino, Annie, Lisa, Anna, Maria, Lena, Ulla, Alexandra, Mamma, syster Petra, Jessica, Sofie. Snacka om att jag blev paff och anade ingenting. Alla hade varit så rädda för att de skulle ha blivit avslöjat..men icke, verkar inte som det går på mig. Jag är helkass på att lista ut när folk går bakom min rygg såhär med överraskningar.. Har hänt förut om jag säger så, mer än en gång.......
Men kul är det, man blir bara lite tagen. Känns som ens ben slås undan, jag hade ju andra planer. Jag var påväg till fika hos svärmor Aino och Leif.. Och det tog ett tag innan det rann ut i sanden, att det varje faktiskt ingen fika inplanerad där. Och inga gäster heller. Fikan var ju hos Anna och Björn med alla fina vänner och släktingar.
 
Allt var så genomtänkt och fint. Jättefina dekorationer, girlanger, rosetter i blått och rosa, rosor, ballonger, banderoller, små söta babysaker som var strödda på borden och de fina bakverken som Mamma, Petra, Anna, Maria och Lena hade fixat. Hög klass på det tjejer! Allt var tipptopp, och där stod jag helt plötsligt i centrum på min och Knattes (plus Andreas) egna babyshower. Jag som inte trodde jag skulle få en riktigt babyshower :) men där hade jag ytterligare igen fel.
 
Sen fick se tävla lite. Alla fick ett papper att fylla i. Deras namn, gissa vikt, längd, födseldatum, tid på dygnet, min mages mått och skriva namnförslag.
Magens mått fick vi ett resultat på igår men det andra får vi vänta och se. Se vem som kommer närmst. Ska bli kul att sammanställa sen. Iaf så vann Annie på magmåttet. Det var (ynka) 103cm. Annie gissade på sitt måttband 114cm, sen var alla andra låååångt ifrån på 138-->157cm. Så helt out.. Men det är inte lätt. Jag blev glad för mina 103cm dock. Kände mig riktigt smal där för en stund, hehe.
 
Sen innan alla gick fick de rita, teckna, skriva vad de ville och kände för på ett örngott till Knatte. Blev jättefint :) ett litet minne från babyshowern och de som var närvarande.
 
Allt var perfekt, en riktigt fin eftermiddag. Och fick ju lite presenter med. Men som mamma hade sagt till alla. Köp bara något litet, är ju lite roligare sen när han/hon tittar ut och köpa saker. Könsneutrala saker finns det inte riktigt lila gott om ;)
Men hud, vi fick en massa igår ändå. Underbara människor.
Kommer bilder på allt nedan. Enjoy, för det gjorde jag. Idag är det by the way exakt 4 veckor till barnafödsel. Får se hur det blir med det;) 90% av graviditeten är gånget! Puuh det ni..
             så gott folk. Ursäkta bildernas olika storlekar. men de översta har jag bara kopierat av från facebook och instagram. Har ju inte fått bilder av alla som var där. Jag hade ingen kamera med, så jag tog inga bilder. Bara på alla otroligt fina saker som Knatte fick igår. Jag känner mig helt överväldigad, känner mig konstigt känslosam idag. Är kanske lite gravidhormoner men ändå inte helt. Känner mig riktigt glad och lycklig över alla fina saker som ni gått och köpt och så vet jag att där säkert kommer lite till av vissa när han/hon kommer ut. Och av alla andra släktingar och vänner. Usch nej, var ska vi ta vägen. Vi kommer inte få plats i huset. Knattes ankomst kommer invadera vårt lilla hus. (fast det är såklart värt det:)
tusen tack än en gång alla, jag känner mig lite smått gråtfärdig idag av allt fint vi fick och att ni tänker på oss. Tänk sen när han/hon kommit ut, då lär jag ju sitta och gråta floder av alla vänliga, älskfulla själar som kommer visa sin uppskattning.
Mirakulöst, är det enda jag kan komma på.
Stort tack än en gång.
Kärlek från en känslomässig mum to be.

Kommentarer
Postat av: Mammi o snart Mormor

Knatte kommer at invadera ert hus, Vilken härlig känsla, tänk du ska bli mamma o Andreas Pappa och jag mormor. Fy hundan va jag längtar nu snart snart snart kommer det lilla livet ut till ett kärleksfullt föräldrapar.Hos mormor finns det plats annars fixar bonus Peter det.....han har många skrymsle o vrå som han kan knöka in saker på...ja du vet Malin, han löser allt. Tack själva alltid lika kul när du inte kan ha kontroll över allt. Du är ett kontrollfreak...hihih min goa tös. Det hade inte blivit någon babyshower om det inte hade varit för goa Anna o Maria sen har du en syrra som puffar på o rättsom det var, var det den 4 nov o mycket som skulle fixas o tricksas utan att någon fick avslöja vår lilla hemlis. Tur vi har Andy som kunde få av dig från bilen...ingen lätt match, men det gick o du blev rejält överraskad o det var precis så vi ville att du skulle bli. Glöm nu inte att träna på andingen....Önskar dig Lycka till mitt hjärta o du vet var mammi finns, alltid med dig i ditt hjärta. Du o Jag 4 ever glöm aldrig detta <3

2012-11-05 @ 19:37:07
Postat av: Peter

Om några veckor kommer Erat lilla underverk. Som tror alla vi med spänning väntar. Och självklart fixar Bonus Peter Vrå och plats. Vet redan vad badbaljan för "knatte" ska stå på altan i sommar som "Knatte" kan plaska och ha kul. kram till er båda och glöm inte andningen,,,,,

2012-11-06 @ 15:49:10
Postat av: Petra

Vad kul att du blev glad sis! <3

2012-11-06 @ 19:43:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0