Flitiga måndag

Idag har har fått gjort en massa. Känns skönt! Gjort lite här hemma, åkte och handlade för hela veckan. Alla middagar är förberedda. HÄRLIGT, då är de problemen ur världen.
Månd. Quiche
Tisd. Sprödbakad fisk med potatismos
Onsd. Vitlök/chilifrästa räkor med tortellini
Torsd. Köttfärslimpa med gräddsås och potatis
Fred. Rådjurskött (av något slag) och hemgjord svamprisotto

Till lunch kom mamma förbi och jag hade fixat sallader till oss, med tzsasikisås.

Fick sedan ett ryck och körde till Svågertorp. I på stoff och stil, barnens hus och Ikea såklart. Fick inhandlat lite smått. Lite till pappas födelsedag och lite till Knattes kusinvitamin :)

Hem igen. Tömde diskmaskinen, och började laga mat. Första gången jag gjorde quiche. Det var alltid mkt gott när Katie min värdmamma i USA brukade göra det. Och jag blev minsann nöjd med min. Och mkt enkelt att göra:)

Sen fick vi åkt iväg och hämtat en tjocktv till Andreas mormor. Hennes hade gått isönder. Lagt av, den var för gammal helt enkelt. Så Andreas fick fixat en "ny", för 100kr och det var till och med en widescreen. Ruth var mycket nöjd, hon hade inte tid med oss när sen väl kom upp, det var nyheter och de hade hon missar flera dagar i rad. Så vi avlägsnade oss ganska snabbt så hon fick kvalitets tid med son nya tv :)

Nu ska jag nog snart ta mig något gott att äta ;)
Imoron ska jag börja jobba med Dominics ena julklapp.. (Knattes kusin) Ska bli så spännande. Pyssel pyssel!!!!

Hörs imorgon. Då kommer en ny magbild. Knatte är 37veckor idag! 3 veckor kvar!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0