Frukost? Börja dagen?

Nej om man skulle dra sig upp ur sängen för frukost kanske? Och såklart ett toalettbesök (har varit kissig länge, det är jag i princip ALLTID) ska bli kul sen när bebisen är ute när man kan hålla sig mer än 1,5 timme ;)

Idag består dagen av lite känningar i benen efter gårdagens gravid-powerwalk, mina knä och benhinnor gillar inte att jag väger nästan 20kilo extra;) så idag får de vila. Men imorgon är det dags igen. Nu ska bebisen powerwalkas ut!
Så idag får det bli dammtorkning, förbereda middagen för ikv. För Birgit och Bertil kommer vid 15:00 på fika, sen ska jag laga spagetti och köttfärssås till oss plus Andreas till middag. Så tänkte förbereda ingredienserna så det bara är att slänga ihop allt och steka på.

Och eftersom mina knäck aldrig blev stela (knasigt) så tänkte jag göra ett myt tappert försök idag.

Ha en bra tisdag. Själv är jag nu gravid i sista veckan. Så om någon frågar
-Vilken vecka är du i? Då är mitt svar:
I vecka 40!!

Det är Najs!


Kommentarer
Postat av: Anneli

nära nu då :)

Svar: Ja du Anneli :) känns så. Även på kroppen. Känns att den förbereder sig. Ska bli kul att se när det sätter igång på riktigt. Då lär man väl bli lite små nervös, då är det verkligen definitivt. Måste också säga att du är en riktig kämpe, som du kämpar på med amningen :). Hoppas såren försvinner snart.
Malin Persson

2012-11-27 @ 11:20:05
URL: http://vardagssaker.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hej!
Ja nu e d nära!! Spännande! Hopas du trivs i din nya frisyr!

Ett tips till dina knäck...gör "kultestet" dvs när koktiden är slut,ta en sked o droppa i ett glas med vatten..går smeten att forma till en boll så är det klart! om inte låt puttra ett tag till och prova en stund senare. Funkar alltid!!
Ta hand om dig !! kram

Svar: jag trivs toppen i min nya frisyt ):):) gillar färgen och längden. duscha, föna och platta sen behövs de bara plattas till lite så smått dagen efter. så ändå lättskött får man säga, iaf för mig haha. du jag gjorde kultestet, men gjorde det inte riktigt rätt första gången. hahah fick söka på youtube/internet och kolla en film exakt hur någon gjorde kultestet sen och då blev det bra hahah :D tack för tipset.. så nu kan jag inte misslyckas mer. då är jag kass haha :D
Malin Persson

2012-11-27 @ 12:14:47
Postat av: Anneli

Ja det e spännande det där, att det kan sätta igång när som. Jag hade inga direkta känningar på dagen mitt satte igång. Plötsligt gick vattnet bara en kvart efter att jag gått o lagt mig. Shit, nu drar det igång, gud vad spännande, händer detta verkligen?? Det va mina tankar, haha. Man e liksom förberedd men ändå inte ;-)

Svar: känns skönt att höra, för vissa känner ju länge att något är på g. vilket klart jag gör med. men inget som gör särskillt ont eller så. inga krämpor precis. då känns det också längre bort på något vis. men skönt att höra att det ändå bara kan starta sådär plötsligt. en tjej i vår föräldragrupp blev helt plötsligt illamående, kräkte, on i magen och konstig. lite sjuk symtomer. visade sig att slemproppen gått men inget annat, så de åkte hem. sen spydde hon och var helt kass och ont i magen hela kvällen. åkte in på natten och på förmiddagen är detas flicka född. och det kom från ingenstans. hon hade inte känt något alls innan :) konstigt.
Malin Persson

2012-11-27 @ 17:29:23
URL: http://vardagssaker.blogg.se/
Postat av: Riccie - Gravid v40

Powerwalk? Å herre min ge vilken super kvinna du är!! Själv lyckas jag ju knappt ta mig framåt utan att gå i bitar!! Min plan var att vara super aktiv så att lillskrutten kommer ut snabbt men här snittar vi på baklänges-snigel-hastighet så..!
Men imponerande!! Kör hårt =)

Svar: hehe ja du riccie, alltså de är ju inte i 190 man går. men går så fort man kan som höggravid och 18-19 kilo tyngre.. :)
Malin Persson

2012-11-27 @ 22:25:00
URL: http://knoddensmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0