Full show i bakverkstaden idag igen

Såg på mitt kök på tv4 morgon härom dagen. De gjorde chokladmuffins med topping. Så idag efterom jag hade alla ingredienser (utom philadelphiaost, men skulle ändå till affären så då kunde jag lika gärna köpa det) blev det chokladmuffins med min egen påhittade frosting. Eller ljuger lite där, jag hittade inte på grundreceptet, philadelphiaost och vaniljsocker.. sen får man smaksätta med vad man vill. Jag valde apelsin, så blev rivet apelsinskal, pressad apelsin saft och lite saftkött.
 
Muffinsarna blev lite så halvkladdiga (godast så om jag får säga mitt), så de blev en håla i mitten, så den fick bli fylld med apelsinfrosting och lite mandelkross plus strött kakao. Jag blev minsann ganska nöjd, de ser ganska goda ut om jag får säga det själv. Får se om jag smakar en ikväll eller kanske väntar tills imorgon.
 
Ganska mätt idag på sötsaker... men det är ju i och för sig just nu. Kanske inte om 1 timme ;) who knows.
 
När jag stod och bakade lyssnade jag även på julmusik. Mysigt! Så tittade jag ut genom fönstret och såg att det snöade. Var dock skåneland snö, så inga stora flingor sådär sista dagen i november.
Men var ändå ganska härligt här i inne i den varma bakverkstaden! Glad att jag varit ute vad jag skulle idag!
 
Nu ska jag hålla kväll. Andreas steg precis inom dörren. Maten ska värmas sen igår och sen intas nog en säker plats i soffan resten av kvällen!
 
Imorgon den 1:e December! Tiden bara rusar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0