Härliga kalla torsdag

Såhär i söder blåser det ju alltd så himla mycket. jäkla synd tycker jag haha. men så är det och det får jag fortsätta leva med.
Pappa kom vid halv 12 med Gizmo, så vi tog en tur på 45 minuter. Skönt men så in i hundan kallt. Mina ben, armar och korsryggen var alldeles för kalla. Tog lite tid att få upp värmen, tog på några extra lager med kläder, gjorde lite varm choklad (riktigt varm choklad på spisen med kakao). Men såklart brände jag mig på tungen IGEN. Så den är helt skinflådd nu. TOPPEN!
 
Regel 1. Stoppa aldrig in ett smakprov av knäcksmet som precis tagits ifrån spisen!
Regel 2. Häll inte i dig (inte ens den minsta mängd) chokladmjölk som också precis tagits ifrån spisen!
Detta resulterar i en förstörd tunga!!
 
Dumma är man, men man kan inte alltid ha tur heller. Jag trodde såklart att det hade svalnat lite mer än vad det hade.
 
idag har jag bara myst runt. Kollat bloggar, lite tv (nyhetsmorgon, då det är det ända som går på tv) tvättar handdukar (mest pga att Katt kl 00.30 spydde ner vår ena fåtölj och vi fick torka med handdukar), tömt diskmaskinen, var ute med pappa som sagt på en tur, kollat genom reklamen och snart ska jag ta tag i mig och tvätta av mig lite, platta till håret och börja ställa fram lite till kvällens middag.
 
Blir thaicurrykyckling med kokosmjölk, wokgrönsaker och ris.
Katt ville verkligen in i diskmaskinen tidigare idag ;) Knas katt.
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

så söt kisse! Han påminner mkt om våran, tycker dom var väldigt lika : ))

Svar: ja jag kollade in på din blogg och jadu de var minsann lika :)
Malin Persson

2012-12-05 @ 08:54:49
URL: http://lillahjartaat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0