Höstnaglar i höstrusket

Kände att jag behövde fräscha upp naglarna lite. Så fick bli vinrött nagellack. Sitter och myser framför tv:n. Ringde och grattade Sven, mammas sambos pappa på födelsedagen. Tvättar och renbäddar sängen + vädrar ut i sovrummet. Har inte bestämt mig om jag ska ta tag i något skåp till idag.. Eller vänta till imorgon.. De som står på listan är kylskåpet, skåpet under diskhon, alla andra skåp i köket :) men men lär nog få vänta till imorgon .. Idag slappar jag lite.. Börjar bli smått hungrig, snart lite lunchdags.

Var hos barnmorskan igår, allt var bra. Mitt blodtryck, bebisens hjärtljud, bebisen låg fortfarande med huvudet rätt alltså upp och ner. Med huvudet fixerat, så det är ju skönt. Magen såg okej ut, livmodern har nått sin topp alltså under revbenen. Jag har haft lite svårt att andas veckan som gått. Pratade lite om det, och jag kommer nog dessvärre ha det resten graviditetstiden med. Min mage kan inte sjunka lägre, så trycket kommer inte släppa mot lungorna och magsäcken plus allt annat som finns i magregionen.. Men men inte så mycket tid kvar nu. Och är ju skönt att veta att bebisen mår bra.

Vi längtar mer än man kan ana efter bebben nu. Och även efter att kunna ligga nära varandra utan en överstor mage. Längtar efter att gosa med vår lille skatt och efter att kunna gosa lite med varandra igen. Även om det inte kommer bli som innan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0