Julfint med blommor och grönt

Blev så himla frustrerad igår när jag skulle sova. Har ont längs med högersidan av ryggraden i en lång (jävla) muskel. Den stramar, ömmar, strålar och USCH. Det är inte bekvämt, och inget man kan göra nu när jag är (hög)gravid. Så det är bara att vänta ut tiden och sen få den masserad och omhändertagen. Men är så himla smörtsamt och störigt. Känningarna kommer när jag suttit för länge. Ligga är det bästa, då känns det ALDRIG. Tills igår kväll, lägger mig och det släpper inte. Snacka om att det gick denna gravida kvinna rejält på nerverna. Tappade humöret. ORKA, jag ville bara sova, hur jag än låg så stramade det och var obekvämt. Benen värkte och glaset vatten jag drack innan sängdags ville bara komma upp då magmunnen fortfarande inte är bättre ! KUL ;) Det här med graviditet är KUL, hahahha. Inte alltid tyvärr..
 
Tur det inte är flera månader kvar nu! Inte alltid en dans på rosor precis. Somnade tillsist i alla fall. Sen att man vaknade 3 timmar sedan, låg vaken i 1 timme. Sov sen 3 timmar till innan Andreas gick upp, var sen vaken 1 timme till och somnade sedan om cirka 2 timmar till. Så ser det ut, varje natt.. Men jag klagar inte, är inte trött på dagarna precis, eller jo där ljög jag. Men inte så trött så jag behöver sova i alla fall :)
 
Mamma hade varit och lämnat lite saker till mig i min cykelkorg imorse. Tre superfina hyacinter som hon satt mossa med silvertråd runt roten. Riktigt tjusiga. Satt dem på ett fat och ska nog dekorera fatet lite sen med, Snö, kanelstänger, nötter kanske.. Får se.
 
Igår hade vi Birgit och Bertil över, (mammas moster och morbror, men de är som min mormor och morfar). Fick en jättefin liten söt grupp med blommor. Också lite julinspirerad.
Så nu ser vårt köks/matbord ut såhär:
Ganska dekorativt om jag får säga det själv. (OCH JAAAA, jag har fuskat och tände första ljuset i adventsljusstaken igår, men vi behövde extra ljus vid middagen! Så det var OK, haha)
 
Ska snart börja dammtorka, så det är ur världen. BLÄ, vad det är tråkigt. Ska göra mig lite i ordning. Ska ut till mammas jobb en sväng sedan, eller om vi skulle luncha.. Inget riktigt bestämt än. Så jag får ju var lite i ordning. Sen köpte mamma en sak på panduro hobby igår till mig som jag ska pyssla lite smått med. hemligt än så länge till bild kommer :)
 
Nu är jag så varm att mina fingrars storlek har fördubblats haha, skönt. Ska koppla min julmusik på datorn till högtalarna och starta dagen!

Kommentarer
Postat av: Mammi

Fint som snus, hihihi snart är det Jul...:-)

Svar: ja riktigt mysigt :)
Malin Persson

2012-11-29 @ 10:32:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0