Katt

Katt är ofta dålig i magen. Kräker och har diarré från och till. Så idag fick jag köpt special foder och avmasknings tabletter mot ALL sorts mask. Så om där nu är några ska de minsann döö. När jag ska dosera upp maten läser jag på paketen (som man liksom aldrig gör, fan samma med tvättmedel och sköljmedel, man bara häller) det gör jag alltid, det blir liksom bra haha. Iaf då ser jag att han ska ha 50 ynka gram OM DAGEN. Om dagen!!! Det är en munsbit jämfört med vad han fått i hela sitt 1,5åriga liv. Ringde veterinären (ska hämta en mätkopp imorgon så det kan bli exakt rätt mängd) och sa att denna katt har ju fått lätt way to much mat i hela sitt liv. Så från och med nu o han ska må bra och vara bra i magen då är det nog strikt med de 50g om dagen. Och så får det delas upp under ett par måltider på dagen. Gav honom lite innan och fodret verkar minsann bra. Han kastade sig över maten som han brukar. Men kastade inte i sig allt på 2minuter. Utan åt lite, la sig bredvid och tittade på maten, åt lite till. Lekte med sin leksak och åt sedan det sista. Och så snackar vi inte en full skål mat, utan kanske 15st små matbollar. Så verkar som detta kan vara bra. Känns så. Att han liksom blir bättre mätt, eller ordentligt mätt. Han fick också en leksak av mamma som han gillade ;) sista bilden gömmer han lite mat till senare hehe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0