Turkiskpeppar knäck!

Lyckades även denna gång med mina knäck. Nu har denna tjej lärt sig hur man gör knäck. Men blev bara en halv sats.
 
Nu är alla infrysta och väntar på att bli bjudna på. Nu finns här lite att bjuda på när folk kommer över (om jag nu inte råkar få i mig allihopa innan dess) hehe..
 
 
Har varit så himla produktiv idag. Känner mig duktig. Hunnit med mycket. Blev som sagt en lunch med mamma och hennes arbetskamrat tjocke Jonny på kinarestaurang. Väl hemma blev knäcken lagade och jag dammtorkade resten som jag inte hann med innnan lunchen. Pysslade sedan ihop denna julkula till Andreas på vårt katt, Katt. Efter en timmes slitande och lite små mindre trevliga ord blev jag äntligen nöjd. Den ska hänga i julgranen i år :)
 
Lagade sedan pizza (som blev riktigt god minsann) lök, vitlökssallami, kalkonstrimlor, champinjoner och ost! Med lite creme fraice/chili7vitlöks sås (ja mkt vitlök!!!) med sallad. Nu är vi supermätta. Snart är det dags för walkingskorna att åka på så vi kan ut och röra på benen. Sen ska jag ta en lång varm dusch ! :)
 
Just det, tvättade lakanen och har renbääddat sängen med. Ska bli så mysigt att krypa ner om några timmar. Luktar så gott!
 
Nej vi hörs imorgon :)

Kommentarer
Postat av: Mammi

Åh vad fin den blev :-)

2012-11-29 @ 10:28:45
Postat av: Anneli

vad smaskigt! jag brukar försöka göra egen julkola, brukar bli sådär. alltid nånting på konsistensen som blir fel trots kulprovet. jaja, får se om jag kommer göra ett försök eller köper färdigt, haha.....

Svar: ja alltså kola försökte jag med först.. men de blev kolasås haha.. inte bra alls. så gick över till knäck och ja de har ju gått bra. så lär nog inte bli fler kola försök.. då inhandlas de nog från affären haha ...
Malin Persson

2012-11-29 @ 10:31:01
URL: http://vardagssaker.blogg.se/
Postat av: • Amanda •

Åh va gott!! :))

Svar: ja de blev minsann riktigt goda :D gifter sig fint som man så fint kan säga...
Malin Persson

2012-11-29 @ 14:19:00
URL: http://anpluscj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0