Vecka 37

Idag är jag i graviditets vecka 37 (36+1). Magen växer och växer. Knatte rör sig en massa varje dag, full rulle en sprallig kille eller tjej <3

Jag har fortfarande en massa bry och kämpar med den slappa magmunnen. Man äter en liten yoghurt och så känns det som man ätit upp ett helt julbord.. Usch, maten sitter uppe i halsen/munnen som en grynig massa. Tur det bara är några fjuttiga veckor kvar nu. Men jag känner mig också gnälligare, är inte roligt. Och om vartannat kommer den sura magsyran upp, men det hjälper i alla fall losectabletten till med. Alltid något. Sen all luft i magen som antingen vill ut ena eller andra vägen. Hygienen är inte lika lätt att hålla efter heller. Det där med att raka benen och ansa busken är en ända plåga haha :) man känner sig inte så väldigt snygg, sexig och smidig. De tre s:en får nog vänta någon månad till haha. Men som alla säger, det är ju såklart värt det. Jag väntar bara på vårt lilla mirakel nu ju.

Får också sammandragningar i livmodern, när jag böjer mig ner, när jag är kissnödig och när jag reser mig upp efter att ha suttit djupare (inte på en vanlig stol oftast, mest från soffor och fåtöljer). Men de gör inte ont, de känns bara hårt och spänt. Det är bara bra, det är bra träning inför förlossningen. Den förbereder sig :)
Spännande vad ens kropp kan egentligen. Och vad man inte kan kontrollera utan bara måste acceptera.
Snart är det duschen som kallar och ska förberedda den hemlagade pizzan innan jag ska till barnmorskan. Så är det bara till att kasta in en i ugnen när vi kommer hem. Bilderna nedan är från idag, alltså vecka 37:s bilder.


Kommentarer
Postat av: Mammi

Hihi din mage ser större ut på bilderna än vad jag upplever i verkligheten....Love you 3

2012-11-08 @ 14:44:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0