2 dagar kvar

Idag är det näst sista dagen på jobb. Och jag känner mig redo för detta. Ska fixa lite småsaker nu innan det ar dags att ta sig ner mot bussen.
 
Ska sy ett par leggings som gått sönder, ska fixa Andreas hake på jackan som råkade lossna härom dagen ;) Mitt fel där ja, så får rätta till det..
 
Fixat lite annat smått, kanske ska man hänga in tvätten och och bädda också :) alltid skönt att bli av med lite.
 
Knatte har full show som vanligt i magen. Känns bra då vet man att allt är okej. Eller det känns i alla fall bättre :)
Är i vecka 32 nu, 30+0...Tiden springer iväg.
 
Var hemma hos Andreas syster och Peter igår. Hälsade på och lekte lite med Dominic, som vanligt blir man helt chockad av hans stora framsteg och snabbt går det. Var bara två veckor sedan vi sågs och så mycket har hänt. Då fråga Annie om vi är redo, javisst så redo man kan bli är man väl ändå.
 
Lite förberedelser mentalt och fysiskt kvar, mest mentalt kanske. Men de ska nog gå bra, nu när jag går hemma ska jag ta tag i lite andning och avslappnings träning och gå ut och gå en runa varje dag.
 
Sen säger Annie, ja Dominic kom ju i vecka 37, så ja de är ju bara 5 veckor ifrån var ni är nu..
 
De kändes helt plötsligt väldigt nära på något vis, lite skillnade på 5 och 8 veckor...
 
Men spännande är det i alla fall..
 
Går mycket upp och ner nu, man känner att det börjar mer och mer ta på kroppen fysiskt och man börjar bli en riktig gnällspik! Från och till kan man ju undra om något egentligen är bra, som man gnäller ;) Inte lätt alltid inte..
 
Tur Andreas är bra på att stå ut med mig och får mig oftast på bättre humör.
 
Så imorgon ska de ha en liten babyshower för mig på jobb inför mitt sista pass. Ska bli mysigt, lite kul sådär. Men är ju samtidigt vemodigt, detta blir också en liten omställning att både gå hem och inte träffa sina kollegor så mycket som man brukar. Man spenderar ju trots allt ganska mycket av sin vakna tid på jobb!
 
Men det ska nog bli bra, man vänjer ju sig. Och jag lär ju ha fullt upp här hemma med att ta det lugnt (vilket är väldigt svårt för mig), fixa/dona och försöka förbereda mig så gott det går.
 
Nej vet ni vad, nu måste jag ta tag i mina saker så jag hinner med allt innan jag ska till jobb.
 
Hade förresten en jättemysig helg med Älskling i Köpenhamn, fick shoppat lite, ätit gott. Målat magen till en gubbe, och tagit lite bilder. Åkte även in om Lunds BB/Förlossning och kollade läget så vi vet var det ligger när det blir skarpt läge. Lär nog bli Ystads Förlossning i första hand sen Lund men får se allt kan ju ändras.
 
 
Ha en toppen tisdag nu ska jag lägga på ett kol ;) Men bara ett litet..
 
Stor Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0