Entering pregnancy week 35!

Ja som rubriken själv säger så går jag in i vecka 35 denna vecka. Idag är Knatte hela 34 veckor "gammal". Tiden springer iväg. Jag sa till Andreas igår att vi kanske borde lite så smått börja packa bb-väskan. Så vi inte ska stå i panik om Knatte bestämmer sig att komma ut lite tidigare än planerat. Idag är det exakt 6 veckor till beräknad BF (barnafödande). Lika så skriva rent och färdigt förlossningsbrevet. Vi ska på Föräldrakurs nu på torsdag ju. Riktigt spännande att se alla förväntansfulla föräldrar. Ska bli kul att se om det är några känsla ansikten :) och på onsdag är det dags för besök hos Annika får barnmorska igen. Mäta magen, lyssna på hjärtatljuden och blodtryckskontroll m.m. denna vecka är såklart redan fullbokad .. Nästan i alla fall. Idag passar jag hunden hos Mammsen i Anderslöv. Ska snart gotta mig med ett rykande varmt bad ;) vi har ju inget badkar hemma, så man får passa på! (och när kommer jag ha tid att bada efter Knatte tittat ut?! Det kan man fråga sig utan något vettigt svar;) hehe ) imorgon kommer Camilla och hennes två ban på fika. Blir bullar och tänkte också göra en äppelpaj. På onsdag tänkte jag gå till min faster Bettan och fika hos henne. Ska hjälpa pappa med lite saker på eftermiddagen/kvällen. Och Mödravårdscentralen såklart. Torsdag kanske till Emporia som öppnat kl 12:00!!!! FEEEEEEL HELT FEL. Dit ska man nog inte på torsdag hehe. Men efter någon dag så får man nog ta sig dit och check it out:) så ska väl fixa lite inför fredagen bara då vi får främmande. På lördag ska vi passa Andreas syskon. Och till sist söndag, då kommer Annie, Peter och Dominic på middag. Tur jag hann med att handla idag. Fick i princip handlat allt för hela veckan. Och alla middagar är bestämda för hela veckan. Riktigt skönt. Ordning och reda, pengar på fredag (i detta fallet torsdag;) nej nu ska jag sluta pladdra, kanske det blir någon dessert som på receptet nedan till någon av våra besökare under veckan ;) får se. Badet kallar på mig! Trevlig vecka gott folk. Kommer en bild på tjockismagen i veckan..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0