Gravid V. 36

Ja tiden fortsätter att springa iväg. Gravid i vecka 36 (eller 35+2). Så lite mer än 4,5 veckor kvar. Men nu är vi redo för vår lille knorrt att titta ut. Är bara att komma. Men kanske vänta 2-3 veckor i alla fall. Så du är riktigt frisk när du tittar ut. Allt blir mer och mer verkligt. Som igår när vi packade väskan till bb, man väljer kläderna som vår lilla bebis ska ha de första dagarna i sitt liv. Så roligt, spännande. Svårt att greppa om. Har gått upp 14,5-15 kilo nu. Får väl vara nöjd med det. Kunde varit värre. Men benen värker, halsbrännan har blomstrat upp igen de senaste dagarna, är fortfarande väldigt mycket vaken nätterna igenom. Jag känner mer och mer att Knatte trycker neråt. Har mycket sammandragningar, när jag är kissnödig, böjer mig, anstränger mig så blir magen hård som en sten och man känner att det dras samman. Har även börjar känna en lite svidande/tryckande känsla nere inuti. Svårt att förklara, men tror det är huvudet som skruvar, trycker runt i de nedre regionerna. Är inte lika lätt att ta sig ut bilen, upp ut soffan, ur sängen, vända sig i sängen, ta på strumpor, skor ... Man kan fortsätta i det oändliga. Tur att det inte är så långt kvar nu. Och att vår lilla bebis kommer väga upp allt de otrevliga med att vara gravid. En bild från igår. Still getting bigger! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0