Känner mig duktig

Ja som vanligt fast man inte skulle göra så mycket så har jag ändå farigt (på skånska "faarred") runt hela dagen. Tvättat handdukar, påslakanset typ alla Knattes kläder vilket resulterade i 3 maskiner. Hade gärna tvättat en maskin till men har ingenstans att hänga det ;-) så det får vänta tills en annan dag.
Tömt tvättmaskinen som jag skrev innan, gjort en blåbärspaj som vi ska bjuda på Josefine och Jonas nu på lördag. Så den ska bara gräddas i ugnen.
 
Kunde inte bestämma mig om jag skulle baka den färdigt i ugnen idag och bara värma den på lördag, men sen kände jag att den blir nog godare och färskare om den blir färdigbakad på lördag efter vi mumsat på bullar :-)
 
Kände mig lite snurrig, varm, konstig och hade värk i kroppen i förmiddags.
Har druckigt en massa vatten och tagit det lugnt med lite filmer. Så känns bättre nu. Till lunch blev det nudlar, en macka och keso med ananasbitar. Mumms.
 
Nu väntar jag bara på att älskling ska komma hem så ska vi mysa hela kvällen. Blir rester från igår. Så mos och falukorv.
 
Och idag är det Kockarnas Kamp, det gillas! Kass bild nedan, men iaf en sneak a peak av blåbärspajen :-)
 
  
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0