Ni kan kalla mig lilla runda husmodern

Idag har varit en härlig dag. Gjort lite men ändå känts som det varit en lugn dag. Tagit dagen som den kommit.. Kl 9 kom Camilla med sina barn Anton och Felicia.. Blev frukostmys, mkt prat. Pratade lite med barnen och sen kollade de lite på Smurfarna och Bamse. Blev även lite blåbärspaj för mig och Camilla. Barnen ville bara ha frukt. Smarta ungar ;) när de åkte vid lunch tog jag tag i äpplena. Kokte äppelmos för första gången. Riktigt kul, inte svårt allt. Enligt receptet skulle det vara ganska mkt socker i. Jag bara strödde lite försiktigt på toppen.. Typ inget alls. Och den är söt och fin, smakar precis perfekt. Tänk om man hade tagit i allt de sockret som det stod. Sjukt ju, hade bara smakat sött.. Nu står 3 burkar i frysen. Gjorde ju en äppelpaj igår som ja ska ha med till pappa imorgon. Kände för att ta mig ner till stan en sväng. Köpte en kruka till en blomma jag fick av Camilla, en lampskärm till arbetsrummet och en burk till äppelmosen. That's it :) sen gick jag bara i några affärer, tittade och njöt av tiden. Sitter och kollar lite på tv nu, börjar närma sig middagsdags. Blir chili con carne idag. Fick testat min egna äppelmos med lite äppleskivor, kanel och fil som eftermiddags snack. Var gott minsann. Fick den fina rosen av Camilla :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0