Sova, sömn?

Det blåser en massa utanför vårt öppna fönster. Som värsta ovädret. Känns ganska mysigt att krypa under täcket och inte frysa. Lite tråkigt att man varit vaken flera gånger de senaste 3 timmarna. Nu är klockan 03:01 i skrivande stund och jag har kollar FB, mailen, instagram, Aftonbladet, groupon, bloggar osv .. Är hungrig. Får gå upp och ta en yoghurt eller knäckemacka och se om jag kan somna efter det. Såhär ser alla mina nätter ut den 1-1,5 veckor sedan. Mycket vaken under nätterna. Mycket hungrig under dagen och nätterna. Svårt att känns mig mätt eller så känner jag mig spymätt. Antingen eller, liksom inget som är så himla kul. Ska bli skönt att sånna vanor (inte sovvanorna dock) ska bli lite bättre när knatte tittar ut. Är ganska fascinerande ändå hur kroppen förbereder sig mer och mer för varje dag som närmar sig förlossningen. Alla vakna nätter, alla timmar. Kroppen är ett ganska fantastiskt påhitt vill ja då säga.. Men jag hade gärna somnat som jag gör kl 22:00 och sovit hela natten. Inte legat här och fjöntat. Men men, magen skriker efter mat. Dags att ge efter nu. Hoppas alla andra sover gott nu :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0