Vecka 33 (32+2)

Så vå var vi i en ny vecka igen. Tiden springer iväg. Var hos MVC igår. Mitt blodtryck var som bra (som vanligt, så skönt det) magen hade växt (eller ja livmodern) var nu 31cm för 3 veckor sedan var den 27cm. Så lite händer det här. Jag fick göra en liten övning som jag inte gjort innan, låg på rygg, drog upp mina knän och så skulle jag andas in djupt och sedan ut och så skulle barnmorskan trycka ner sin hand i mitt bäcken och känna om det var som hon trodde att bebisens huvud låg fixerat. Och det gjorde det. Andreas fick med känna. Kul :)
 
Så ja det är ju skönt att veta att den ligger i rätt position för förlossningen, och den borde inte kunna vända sig något nu då det är för trångt, men ja inget är ju 100 procent. Men Knatte borde ligga kvar som han/hon gör nu. Skönt det.
 
Hjärtljuden var normala, 135 slag per minut cirka. Var samma som förra gången.
 
Vi fick lite papper med oss hem om vattengymnastik (men börjar inte fören den 8nov, så kan bli lite tight för mig, kanske kunde gå någon gång i alla fall), lite om amning, packa väskan inför BB och förlossningsbrevsmall.
 
Jag var ju såklart försenad. Hade en sådan dag igår. Vid frukosten satt jag och skrev ner en lapp på vad jag skulle göra och handla under dagen.
 
Jag dammtorkade hela huset (inte exakt överallt nej, men i princip det mesta), bäddade sängen, vädrade ut, vek all tvätt och la in i garderoberna sen var klockan helt plötsligt nästan 10.00 och jag gick runt i mjukis och jag skulle vara i Anderslöv och klippa mig kl 10.30 (tar 15 minuter att köra!!!). Så stressigt blev det där, och hungrig var jag med. Frisörerna brukar ju alltid vara 5-10 minuter sena ändå, men jag vill ändå vara i tid. Det ska man ju ändå vara. Fick kastat på mig andra kläder och slängt ner en vattenflaska, clementin och banan.
Kom bara 3 minuter sent, fast då gick bilen lite fortare än vad den fick ;) men men ibland måste man bara..
 
Efter frisören besökte jag Ingrid och Bengt, fick supergod lunch och äpplepaj. Snackade i flera timmar, jag pratade väl som vanligt nästan oavbrutet i de nästan 5 timmarna jag var där..
 
Sen blev det såklart stressigt igen, kan ni tänka er.. KONSTIGT... NOT!
 
Skulle snabbt in om och handla lite till gårdagens och dagens mat. Och sen körde jag i ilfart till Trelleborg. Kastade in sakerna i kylen och ut genom dörren flö jag igen. Jag hade bestämt mig att gårdagens promenad (ska ha en promenad varje dag enligt mig själv) skulle vara från huset till MVC. Men ja då skulle jag gå 16.10 för att komma precis i tid och ja jag gick såklart 16.15.. Så jag jom 4-5 minuter sent! IGEN, andra gången den dagen.
Men men, Andreas och barnmorskan fick ett litet fint samtal innan jag kom. Bra för honom med att få prata lite och inte alltid jag ;)
 
Nej nu ska jag fixa disken och diskmaskinen!
 
Så kommer syrran snart.
Här kommer en bild på magen!
 
LÄNGTAR tills ultraljudet imorgon :):):)
 
07.45 är det dags. Ska bli så kul att de bebben igen.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Va kul att du börjat blogga igen! Maria som berätta..hon slinga håret igår.

Du hade ju kunnat tagit d lungt till mig..va ju faktiskt 10 min sen =).

Svar: hehe japp är tillbaks igen :) ändå kul. har ju lite mer tid nu och det står ett nytt äventyr framför oss :)
Malin Persson

2012-10-13 @ 09:23:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0