Äntligen helg!

Så idag är det fredag och jag har bara 3 jobbdagar kvar innan jag går hem på havandeskapspenning. Lite blandade känslor där allt.

Längtar något så enormt mycket, samtidigt känns det vemodigt att inte träffa mina fina arbetskamrater och gäster alls lika ofta som innan.

Är alltid såhär när det väntas ett nytt äventyr. Men det börjar bli jobbigare nu. Graviditetens tredje trimester, sista delen (9v kvar) börjar ta ut sin rätt på kroppen.

Jag ska inte klaga, har inte foglossningar, har inte så himla mycket ryggont, har ingen diabetes, har inte järnbrist, har bra stabila värden och blodtryck, dör inte av min halsbränna för det mesta etc. Andra har ju det ännu värre.

Men min kropp är minsann inte van att bära runt på dessa extra 10-11kilo!!! Vissa dagar är bättre än andra. Ibland får Andreas stå ut med mina små utbrott. När man nått toppen och orkar inte bita upp mer. När halsbrännan vill äta upp dig inifrån, när benen och/eller fötterna värker, när du inte kan sova bekvämt för magen är i vägen, när man tittar på hur sin kropp har förändrats (är inte lika nära felfri som innan precis haha), när ryggen gör ont hur i än sitter, när i kissar på dig bara av tanken att nysa, när man inte kunnat gå på toaletten ordentligt på ett par dagar, så man känner sig som en uppblåst babian och ändå gör man inget annat än att springa på toaletten. Ja ni fattar, ibland rinner helt enkelt bägaren över! Och man skulle vilja gråta en skvätt. Men tur är väl att det går snabbt över igen:)

Ska som sagt inte klaga, jag är ju inte sängliggandes än!!

Smart är jag hemma, och imorgon ska Andreas och jag till Köpenhamn över natten. Ska bli så mysigt, som alla säger. Passa nu på att umgås när ni bara är två.

Så det ska bli mycket trevligt.

Knatte sparkar på som vanligt och verkar nöjd inne i magen. Så det är positivt. Skönt att veta att allt är okej ..att den lilla krabaten lever. Även om jag ibland tror att han nästan vill slå sig ut ur magen sådan fart där kan vara :) en livlig liten en.

Ha en trevlig helg alla!

Kramen
Malin


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du skrev Han, är det en pojke ? ;)

2012-09-28 @ 16:28:49
Postat av: Malin

Hehe, vi kallar knatten/ knatte oftast han.. Vilket vi vet är fel. Men är så lätt att det blir han..

Så vi vet inte , lovar :)

2012-09-28 @ 19:53:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0