Ont i magen!

Usch, idag har jag haft riktigt ont i magen. Stramar liksom. Så himla svårt att förklara.. Känns som en blandning mellan när man man får "håll" och träningsvärk i magmusklerna... När jag åt lunch fick jag så ont att jag knappt kunde andas ordentligt.. Fick liksom kippa efter luft, precis som när man får håll.. Sen stramar det så kunde knappt röra mig.. Konstig känsla..

Obehaglig känsla..

Som tur släppte det efter ett tag.. Det värsta i alla fall.. Nu kan jag andas normalt och röra mig lite bättre iaf..

Vet inte om det varit lite för tufft på jobb idag, var mkt stressigt imorse samtidigt som Knatten växer mycket nu, och livmodern växer ju såklart automatiskt även då.. men fy fan.. Aj..

Så står det överallt: bara lägg dig och vila så går det över sen.. JAHA, och HUR lätt är det på en skala när man är på jobb?? Vila? Jag kan inte ens sitta ner..

Aja hoppas det är bättre imorgon..

Vanessa min kollega tittade på mig flera gånger och frågade om allt var okej. Såg nog inte ut till att vara så väldigt happy så inte;)

Är ju såklart kul att känna att bebisen rör på sig, att den är full av liv. Sparkar och har värsta cirkusen där inne.. Men sen förra veckan känns det även lite mer obehagligt. Det är ordentliga sparkar och vändningar.. Det gör liksom riktigt ont från och till. Det känns som det är en arg alien som vill ut ut magen, lämna kroppen..

Såklart skönt att veta att lillen lever, men är lite i en mellan period nu vad jag förstått enligt mina gravid appar.. Bebisen har fortfarande ganska gott om plats de närmsta 2-3 veckorna.. Efter det kommer den inte kunna röra sig lika livligt. Men kommer väl göra ont och kännas lite obehaglig på något nytt sätt ;)

Aja för det mesta är det mysigt i alla fall.. För bita ihop, bara 3veckors jobb kvar.. Sen kan jag försöka vila lite mer och varva ner lite.. Tänka på mig själv, bebisen och den kommande tiden och vad vi har framför oss.. Andreas och jag ..

Nu är jag snart hemma och pappa ska komma på mat.. Får bli spagetti och pasta.. :)

Stor kram.
M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0