Sockertest på MVC (mödravårdcentralen)

Ja då sitter jag här på MVC. Hade en mysig kväll igår med falukorv i ugnen och mycket god potatismos (som jag hade gjort). Sen tyckte Andreas att vi skulle röra lite på oss, vilket inte alls var någon fel tanke. Så iväg kom vi, jag på cykel och han med rullor. Åkte till svärmor och Leif, satt och snackade i flera timmar och cyklade sedan hem till läggdags. Mycket trevligt.

Upp idag kl 07:00 fast jag inte börjar jobba fören 14:30. Skulle ju som sagt på Sockertest (ska testa om jag har gravid diabetes).. Så här sitter jag nu och har druckit min drink. Smakade nästan precis som lemonade in the US. Skumt ändå, var ändå ganska gott hehe. Lite knasig är jag nog ändå. Och hör det roligaste:
- Andreas frågar, Malin vad gör du (kl03:09)?
- Jag kissade bara.
- Andreas igen, hördes som du åt?!
- Jag tog en dumlekola...?!
- Andreas suckar fram, MALIN du är ju knast..

Jag fattar fortfarande inget, sen kommer jag på då Andreas säger, du fick ju inte äta något efter 00:00... Då skulle du ju fasta för testet imorgon..

AJDÅ, aja berättade det för barnmorskan och hon trodde inte de skulle vara någon större fara. Mest om de låg nära gränsen för diabetes men då var man tvungen att testa om ändå. Så ja är nog ingen större fara:)

Glömde såklart också alla våra journaler, blodpapper osv på hotellet i Köpenhamn i helgen. Jävla typiskt det med. Kunde vara svårt att få tag i blodpapprena och vissa andra svarspapper. Men journalerna är ju inget svårt. Så får fortsätta jaga dem...

Nu ska jag gå och kissa och väga mig innan jag ska lusläsa alla tidningar och böcker som finns i väntrummet.

Mysigt med tända ljus i väntrummet förresten :)

Ha en bra dag alla.
Stor kram
Malin


Kommentarer
Postat av: mammi

Fin header love you

Svar: thanks mommi :)
Malin Persson

2012-09-24 @ 10:09:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0