blogg.se appen SUGER

appen till blogg.se är så himla ofta ur funktion, tråkigt. sen att jag varit krasslig nu de senaste 3-4 dagarna har inte gjort det bättre för bloggandet heller ;)
 
har åkt på en sådan dum förkylning, började i helgen men känns idag bättre. idag tog Andreas förmiddagen ledig från jobb (om det nu räknas som ledig när man pratar i telefon med jobb var 10:e minut, förutom när han var i bassängen)... 
 
men men..
 
så kl 09.00 var det dags att packa in oss till bilen och åka till lasarettet för babysim. Tur att det var just idag som Andreas bestämt att följa med, annars hade jag nog fått stå över idag på grund av min rinnande näsa och trötta huvud. Var en riktigt mysig stund, så kul att även pappa fick vara med och busa i bassängen. Adam gillade ju det som vanligt, han tycker det är mysigt. Idag fick han dyka 3 ggr också, han var så duktig. Första gången var han inte riktigt med på det, tror Andreas doppade han under ytan när han försökte stoppa handen mot munnen så han sög ju in vattnet istöllet för att hålla andan. Han var inte beredd helt enkelt, så han fick en rejäl kallsup. Men de två andra gångenrna gick det galant :) jag fick tagit en massa bilder och någon film med.
 
en åkte vi direkt till polisen för att fixa pass till Adam. Blev alla förberedelser för att jag sedan skulle gå tillbaka på eftermiddagen och fixa resten. Adam sov nämligen så vi ville inte väcka honom för att ta ett foto.
Så vid 14.00 var jag på väg till polisen igen, och jag skulle bara ha med ett ynka papper. precis utanför fick jag en underlig känsla av att jag glömt pappret och såklart hade jag det. så hem igen, inte lite irriterad vad jag. gaaaah sånt får bara inte hända. så hem igen, hämt pappret, byta skor och mot polisen igen. var inte lite svettig nu, jag har mens alltså en massa extra hormoner som rusar, plus förkylningen i kroppen så inte lite svettig var jag. in, tog en nummerlapp, nästa var vi. upp med adam ur vagnen, bar in honom och då blev det vår tur direkt. svetten pärlade sig i pannan, adam var så chockad att han hade fortfarande nappen i munnen, annars spottas den ju ut direkt. jag bara ryckte upp honom ur vagnen när han sov. allt för pass foto!!! :) vilken mamma.
fotot blev väl sådär, jag var lite uppe i varv så jag började nästan gråta när jag såg fotot. jag vill alltid att det ska vara perfekt. men detta var lång ifrån perfekt. får väl leva med det. adam blev väl bra, men jag fick ju ha ett skynke för min öveerkropp och det syns på fotot, så riktigt dåligt, det hängder ner ett svart band diagonalt på bilden. usch nej. inte okej. kanske kan skratta åt de sen och hela min miss med pappret, men inte idag,
 
nu ska jag hoppa in i sängen. är fruktansvärt trött. ögonen går i kors och de rinner. ska se om jag kan ladda upp några bilder från mobilen. ska ta en bild på en klänning jag införskaffat mig idag som jag eventuellt (antagligen) ska bära på bröllopet i maj. en fin sommrig vita sak med rosa och gröna blommor.
godnatt alla
 
  
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0