Mild havregröt

idag var vi på 4 månaders kontroll med Adam. Vår stora kille, han vägde 7050g och var 65,5 lång.. växer så det knakar. 
 
Vi snackade lite om smakportioner och jag hade lite frågor. Adam följer sina kurvor superfint, så det är ju skönt. Men jag är trött på att ha dessa sönderhackde nätterna VARJE natt.. Som en mamma sa till mig på öppna förskolan förra veckan, du måste börja prioritera dig själv lite nu. Det är dags att du också får lite sömn, det går ju inte annars. Och det är ju många barn som börjar sova bättre när de får ersättning på kvällen inför natten. Men det är lite svårt då Adam inte tar flaskan, utan leker, spottar skrattar och löjlar sig. Sen börjar han skrika och blir helt hysteriskt arg. Så nej flaska är inget som han älskar precis. 
Så då tänkte jag att vi skulle försöka ge ett mål ersättning eller bröstmjölk i flaska på dagen och sen på kvällen och hoppas att han lär sig.. Han är ju gladare på dagen så borde vara lite lättare.. 
 
Sen rådfrågade jag då min BVC sköterska och hon tyckte (såklart) inte att vi skulle mixtra för mycket med flaska och bröstmjölk eller inte ersättning iaf. utan hon tyckte vi skulle börja ge gröt då istället.
Så in om ica på vägen hem och köpte mild havregrynsgröt. Och han älskade det, eller det tror jag i alla fall. Han svalde och öppnade munnen direkt när man närmade sig med skeden. Så himla söt, ser så stor ut. Inte som en liten bebis mer...
Så nu ska han få (smakportioner) gröt förmiddag och eftermiddag/kväll.. han fick idag två baby teskedar av gröt per måltid. Han hade dock kunnat äta mer. Men de får bli om 2-3 dagar.   
 
Himla kul faktiskt. 
 
Sen snackade vi lite om att vi ska resa till Rhodos och jag fick lite tips angående sol, bad och klädval till Adam. 
 
Nu ska jag snart hoppa i säng, Adam somnade för ett litet tag sedan och då gäller det för mig att passa på.
 
Imorgon ska Adam och jag på babysim för första gången. Morfar ska följa med och ta lite foton och titta. Spånnande, se hur Adam tycker det ska bli. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0