Gårdagen

Igår var vi på återträff med föräldragruppen på vår mödravårdcentral. Riktigt kul att träffa alla föräldrar och bebisar. Så himla söta. Och min kaka var nog god då jag endast fick 5 bitar med mig hem. Så det var ju kul.

På kvällen kom Sophie, Henrik, Kelly och Jessie på besök. De åkter till Thailand om 1 vecka (NEJ INTE AVUNDSJUK HÄR INTE!!!) så de ville träffa Adam innan.. De hade med sig lite fina paket, se bilden nedan..

När de hade gått så fick vi minst sagt en händelserik skrämmande kväll. Adam hade varit lite extra snorig och nyst mer än vad han brukar. Och då på kvällen blev det för mycket för honom. Han skrämde livet ut mamma och pappa. Han började skrika, gråta och var helt hysterisk. Han var svullen i ansiktet och ögonen var söndergråtna och röda. Han fick liksom inte riktigt luft, kippade efter andan, hade massa slem i munnen och i halsen. Han klöktes och kämpade. Var helt tyst ibland så man undrade om jsn andades. Fy för vad hemskt att se, man får panik. Vad ska man göra för att det ska gå över? Jag tänkte han måste lugna ner sig. Så jag slet av pyjamasen, la han som vid amning ( så slemmet och salivet )kunde rinna ut på min arm. Vaggade honom under köksfläkten och han började sakta lugna ner sig. Sen såg han konstig ut, jag kan inte förklara det riktigt och så kom det en rejäl spya (typ slem och lite mjölk). Sen börjar han lugna ner sig så sakta och bli sitt normala jag igen.. Men fy vad läskigt. Så han ha helt enkelt svalt för mkt slem och fått för mkt av snoret i halsen.. Och under tiden pratade Andreas med Sjukvårdsupplysningen och vi tog hans temp (vilket vi aldrig gjort innan).. Den var ok, så då var det lugnare. Men sen visste jag att när man stoppat tempen i gumpen så kan man ju stimulera lite så annat sätts igång. Och såklart gjorde det ju de. Så under natten och morgonen med varje liten prutt kom lite extra med ut haha. Då vet vi att det funkar med;)

Så slutet blev ju gott iaf.. Han somnade som en stock efter denna pärs . Och idag har vi köpt en bättre nässug och han sover lite högre med huvudet plus jag häller bröstmjölk i näsan på honom.. Så hoppas i att detta snart är över! ;)

En bild från igår då det blåste storm är i södra Skåne . Vår soptunna och gran (ja den har inte blivit körd till soptippen än!) förflyttades och blockerade hela infarten ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0