Naglar-gaaahh

Åhh de där med att fila naglar på små bebisar. Det gör mig GALEN! Jag får inte till det ordentligt på Adams små söta naglar. Känns som man ska bryta hans små fingrar, fila sönder naglarna, man svettas så man nästan tappar filen. Adam blir otåligare och mindre samarbetsvillig .. Och jag ger tillsist upp efter flera långa minuters frustration ! Resultatet: naglarna är inte bättre än innan, de är kortare än innan men kanterna på naglarna är som vassa spjut. Så han fortsätter att riva hål på sitt perfekta, fina lilla ansikte :/ gör ont i mig att jag inte kan få till bättre resultat.. Och ibland försöker jag riva av delar på naglarna, men de funkar oftast inte .. Aja de lät väl bli bättre det med tiden :) jag blir mest bara så frustrerad haha ..

Idag tog vi en långrunda med vagnen. 50min promenad, skönt.. Väl hemma fick Adam stanna kvar i vagnen och mysa. Totalt fick han 2h och 20min sömn. Det behövde han.

Mamma och hennes arbetskamrat Jonny kom med kycklingsallad till lunch.. Riktigt gott. Trevligt med lite besök.. Fått gjort lite här hemma idag med. Sakta men säker blir vardagliga/små saker gjorda.. Inte i samma takt som förr men de blir gjort förr eller senare ;)

Vill egentligen kasta mig i säng och vila. Men de råkar vara "En unge i minuten-USA" på tv så jag kan inte slita mig.

Är förresten nere på min startvikt nu.. Så de känns ju skönt..


Kommentarer
Postat av: Mormor

Åh vad det ser härligt ut när han susar så gott ute i friska luften :-) Min favo påg

2013-02-26 @ 21:13:53
Postat av: Anneli

Visst e det helt omöjligt?! Blir galen då naglarna på lillan växer snabbare än ogräs. Vi försöker fila gott det går, hon sluter ju nävarna hela tiden så man får försöka bända upp dem medans ;) men som du säger så är kanterna helt omöjliga att få till. Frustrerande!

2013-03-01 @ 09:41:43
URL: http://vardagssaker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0