Då var det måndag igen

Imorse testade jag en ny sak. Jag hoppade in i duschen med Adam i babysittern.. Gick toppen ända tills jag kom till avsköljningen av tvålen och balsamet. Då körde högsta stämman igång! Jag hade hoppats och trott att han kanske skulle somna då jag visste att han var trött och det var sovdags. Men icke. Så efter skrik i någon ynka minut (kändes som MÅNGA minuter) öppnade jag duschväggen och försökte ge honom nappen . Men det var en förlorad kamp redan innan! Han var hysterisk och hade fått gråta för länge, så den gränsen var passerad, nu behövde han luftas upp, lugnas ner och sen nappen. Inte så lätt när man fortfarande har håret smort av balsam och är hal som en ål av tvålen. Så jag tog mig ett snabbt beslut. Högsta sprutt på vattnet och snabbt på med handdukar (en runt håret på huvudet och en runt kroppen). Och såklart, svårighetsgraden på att ta sig ut från vår duschhörna med världens minsta badrum PLUS en babysitter som tar upp den lilla ytan vi har = 10 av 10 svårighetsgrad!!! Upp med hysterisk kille, ner i sittern igen, i med nappen och vagga. Nöjd sovande kille efter 5min. Sen var det lugnt. Jag fick fönat och plattat håret, ätit lunch, plockat undan tvätt.

Vi åkte också och veckohandlade för första gången själv tillsammans idag , Adam och jag.. Gick också förvånansvärt smärtfritt. Adam var snäll som han oftast är. Men det är inte lätt när babyskyddet (bilbarnstolen) tar upp 2/3 av kundvagnen! Varorna kan man ju bygga runt bilstolen men när man packat de i påsar går det väldigt mycket sämre. Så man balanserar ut med en kasse bakom bilstolen i vagnen och två uppe där man kan ha sittandes barn. Fulla händer gånger 2. Men allt går :)

Ikväll gick vi en tur med vagnen. Skönt att rörd på sig. Bra initiativ av Andreas . Vi powerwalkade minsann. Ganska fort gick det iaf..

Nu ska jag borsta tänderna och hoppa ner i sängen. Hoppas vi alla 3 snart sover gott ;) drömma kan man ju.. Imorgon är det dags för läkarbesök och BVC. Äntligen ska vi få reda på hand längd. Var 50cm vid födseln (som känns långt bort) vad är han nu tro.. 57-58cm tror vi..
Får se.. Vikt lite över 5kg..


Kommentarer
Postat av: Lisa

Vi spionerade på dig och Adam från fönstret när ni gick förbi ner mot stan innan idag ;)

2013-01-29 @ 20:12:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0