Hejdå Halden, hej Trelleborg

Så här sitter vi då i bilen. Har cirka 20 mil kvar. Så vi närmar oss. Adam valde att sova till 9 imorse. Vilket har aldrig hänt innan. O han har sovit ganska mkt i bilen nu med. Blev en lång o tuff dag för honom igår. Fick lite dåligt med sömn på dagen. O blev störd på kvällen när vi fick flyttar runt honom från bil till vagn till säng. Men han har varit så himla duktig. Vår lilla gubbe. Han har skött sig nästan exemplariskt ❤.

Igår var vi på nordby shoppingcenter. Ligger i Sverige. Fick handlat lite faktiskt , en citrongul klänning, en blommig linnetopp, jeansshorts, puma löpartights, två scarfsar, ett halsband, en svart vit blommig klänning. Men den måste jag byta. O en fin vit träbit med svarta krokar. Som jag inte bestämt var jag ska ha den än 😜

Så jag är riktigt nöjd med mina fynd. Mkt på rea. O så letade jag sandaler, både med klack o utan.. Men hittade inga precis. Eller jo jag vill ha sådana fina tofflor-sandaler i svart mocka. Typ cloggs.. Men när jag redan shoppat så mkt så tog det emot att lägga 999kr på de skorna.

Sen åkte vi till Siljes mamma, där vi åt god mat o god efterrätt. Innan stannade vi o kollade på Elgåfossen o in om kyrkogården o vattnade Siljes pappas gravplats.
Vi åt god kall plockemat. Siljes mamma Merete lagar så god mat. Hembakat bröd, och en massa delikatesser. Den åt vi något liknande amerikanska pannkakor, fast godare. De innehåll filmjölk. Med jordgubbar, hemlagad äppelmos/sylt o grädde. Alltså de vattnas i munnen bara av tanken.

Så en lyckat tur till Norge har vi nu hunnit med. Vädret var 26-30 grader i skuggan o solen har stekt! Riktigt medelhavsvärme.

Ska se om jag kan ladda upp några bilder snart..


Kommentarer
Postat av: Anneli *barntipsbloggen*

Låter som härliga semesterdagar :)

Svar: Amen hur kan jag ja missat denna kommentaren från dig. Hoppas allt är bra med dig och lillan som inte är så liten längre. De blir ju snart året våra små :) /Malin
Malin Persson

2013-08-05 @ 22:40:38
URL: http://barntipsbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0