Fredag äntligen

Idag har jag känt mig effektiv. Lagade potatisgratäng imorse så jag bara kunde strö på ost och kasta in den i ugnen til kvällen. Diskade undan, startade diskmaskinen, åkte och handlade till helgen, tvättat en maskin tvätt och dammsugit plus lagat kvällsmat och tagit hand om Adam såklart ... Efter Adam somnat gick jag en runda med gizmo så pappa kunde se fotbollen direkt när han kommer hem efter jobb. Men fy vad kallt.. -6,5 sa termometern i bilen.. Var riktigt kyligt, men skönt att gå en kvällstur. Har ätit lite på mitt superfina påskägg som mannen köpt till mig idag. Höll mig efter 3st praliner och 2st små gula marsipankycklingar..

Mannen hade bara råd att köpa ett halv påskägg;)

Ser du Anneli, jag tänkte på dina chokladpenslade muffinsformar när jag fick ägget.. Fast detta är nog "gjutet" i form med en fot ... Tack för tipset, ska testa göra dem en dag och min mamma nappade på det med;)

Imorgon ska vi ha Kim och Nathalie plus Jocke på besök.. O på dagen ska vi fixa lite hemma typ städa (sånt tråkigt haha)...

Nu ska jag se fotboll! Trevlig helg...

Tuffeadam när vi skulle till ica maxi, och trött när vi kom hem. Over and out sa Adam ..,


Kommentarer
Postat av: Anneli

Vad trevligt och få ett påskägg, om än ett halvt sådant ;-) Själv får jag nog inget av mannen haha... Och lycka till med chokladskålarna sen när du nångång testar, de är verkligen jätteenkla att göra och blir så fina (men som sagt, 2-3 lager choklad krävs nog så det inte blir några sprickor när man skalar av muffinsformen).

2013-03-23 @ 09:08:20
URL: http://vardagssaker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0